În cadrul unui eveniment găzduit de dealerul Automobile Bavaria Ototpeni, BMW a dat startul programului Advanced Body Repair. Astfel, România devine prima țară din Europa de Sud-Est care oferă o soluții pentru reparații moderne, oferind cel mai bun standard de calitate dar și soluții inteligente, accesibile și rapide.
Investiția pentru fiecare service în parte se ridică la 250.000 euro, iar valoarea totată a investițiilor va ajunge până la 2 milioane de euro până la sfârșitul anului. Nu mai puțin de opt centre de service din țară vor fi modernizate astfel, aproximativ 80% din reparațiile BMW putând fi rezolvate prin programul BMW Advanced Body Repair.
În paralel cu noile echipamente, a fost dezvoltat un program de training continuu care include stagii de pregătire la BMW Training Academy din München pentru tinichigerie şi la Bucureşti pentru vopsitorie.
Procesele de service au fost de asemenea optimizate şi, susţinute de o comunicare directă cu asiguratorii parteneri, se asigură un răspuns mai rapid şi mai multă transparenţă.
„Prin echipamente, training şi procese noi, beneficiul clientului este multiplu – costuri reduse şi lucrări mai rapide, alături de cele mai bune standarde de calitate. În plus, un automobil reparat de noi are acelaşi nivel de siguranţă pasivă ca un automobil nou‘, a explicat Mario Moser, After Sales & Sales Channel Development Manager BMW Group România.
În contextul unei reparaţii într-un service autorizat al mărcii, toţi parametrii de garanţie se menţin valabili: 3 ani pentru vopsea şi 12 ani anti-coroziune. În cazul unui accident care provocă deformări semnificative ale caroseriei, reparaţiile garantează integritatea structurală a automobilului, păstrând siguranţa pasivă la nivelul unui automobil nou. Folosirea pieselor originale, proiectate în conformitate cu testele de impact, asigură un rol esenţial în acest sens.
Noile tehnologii BMW Advanced Body Repair
Investiţia necesară pentru a respecta standardele Advanced Body Repair include echipamente pentru reparaţii în aluminiu, noi metode de nituire şi lipire în locul metodelor tradiţionale de sudură pentru anumite părţi ale caroseriei şi soluţii „spot repair’ sau „smart repair’. Acestea din urmă presupun reparaţii deosebit de precise, fără a mai fi necesare abordări mai costisitoare precum vopsirea integrală a unei piese sau schimbarea acesteia.
„Spot repair’ este o metodă de refacere a vopselei exterioare la nivel local, costurile reparației și timpul de execuție fiind considerabil mai mici. Evident, există niște limitări și nu orice zgârietură sau exfoliere poate fi remediată prin tehnica „Spot repair’, însă atunci când poate fi folosită, rezultatele sunt impecabile.
De asemenea, noile tehnologii și tehnici de reparație aduc soluții alternative pentru parbrizele ciobite de pietre – care până acum se schimbau integral la orice daună. Pe lângă costul mult mai mic al reparației, timpul petrecut în service este de aproximativ o oră, iar rezulatele sunt de cele mai multe ori impecabile, parbrizul recăpătându-și integral transparența în zona afectată.
BMW Advanced Body Repair aduce și noi tehnologii pentru remedierea daunelor de pe materialele plastice. Astfel, zgârieturile adânci de pe spoilere sau bandouri laterale pot fi acoperite cu un material special care își păstrează elasticitatea și după întărire, evitând astfel înlocuirea integrală a reperului.
Însă una din cele mai așteptate tehnologii este „smart repair’, recunoscută în limbajul curent drept PDR (Paintless Dent Repair). Această tehnică de reparație este extrem de eficientă în daunele cauzate de grindină, reducând costurile de reparație de până la cinci ori. Și poate mai important este că mașina își păstrează valoarea de revânzare intactă, spre deosebire de scenariul în care zonele afectate sunt acoperite cu materiale de umplutură (chit) și revopsite.
În plus, noile tehnologii de reparație BMW sunt văzute cu ochi buni și de asiguratori, care plătesc astfel mai puțin pentru daunele clineților. „BMW Advanced Body Repair pune baza unor program noi de colaborare cu asiguratorii. Asigurăm costuri mai mici, o comunicare mai bună şi un nivel de transparenţă mai mare’, a explicat Moser.