BMW anunta pentru Salonul de la Frankfurt o versiune plug-in hibrid a lui X5.
BMW Concept X5 eDrive combina placerea condusului, pentru care sistemul inteligent de tractiune integrala xDrive este renumit, cu un concept de transmisie hibrid plug-in. Tehnologia inovatoare BMW eDrive garanteaza calitatile sportive emblematice ale unui BMW, dar, in acelasi timp, asigura atingerea unor viteze de pana la 120 km/h si o autonomie maxima de 30 km in regim exclusiv electric si un consum mediu de combustibil (in ciclu de testare EU) de 3,8 l/100 km.
Sistemul BMW eDrive al studiului consta intr-un motor cu ardere interna cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, si un electromotor care a fost realizat tot de BMW Group. Motorul electric de 70 kW/95 CP este alimentat cu energie din acumulatorul litiu-ion de inalta tensiune. Acesta poate fi alimentat din orice sursa casnica de curent si are capacitatea de a permite automobilului sa ruleze pana la 30 de kilometri in regim exclusiv electric, astfel ca nu genereaza niciun fel de emisii.
Acumulatorul dezvoltat pentru BMW Concept X5 eDrive este montat intr-o pozitie foarte sigura – sub zona de incarcare, a carei capacitate ramane aproape neschimbata. Se va putea alege unul dintre cele trei moduri de condus, in functie de cerinte si situatie – optiunea inteligenta a propulsiei hibrid pentru un echilibru optim intre sportivitate si eficienta; integral electric, deci condus fara emisii; sau modul Save Battery pentru a mentine nivelul actual de incarcare a acumulatorului.