Potrivit publicației germane Handelsblatt, cererea slabă pe piața auto îi forțează pe constructorii BMW și Daimler să își amâne planurile de dezvoltare în Ungaria. Cele două companii intenționau să deschidă noi fabrici în țara respectivă, dar acum se văd nevoite să-și regândească strategia, din cauza rezultatelor financiare dezamăgitoare.
Citând chiar surse din cadrul BMW și Daimler, publicația germană Handelsblatt scrie că cei doi giganți ai industriei auto își vor „îngheța’ investițiile din Ungaria. Decizia radicală se explică printr-o cerere tot mai slabă pe piața auto, fenomen constatat încă din toamna lui 2018, dar și prin viitoare creșteri ale taxelor vamale din SUA pentru importul de mașini germane. Costurile din ce în ce mai mari atribuite dezvoltării de vehicule electrice au contribuit, de asemenea, la regândirea strategiei de dezvoltare.
Concret, Daimler urma să deschidă în 2020 o a doua uzină a sa în Ungaria. Lucrările începuseră încă din 2018, cu o investiție estimată la valoarea de un miliard de Euro, dar sursele Handelsblatt dezvăluie că inaugurarea fabricii a fost amânată minimum un an.
Nici viitoarea uzină BMW din Debrecen nu mai este o investiție atât de sigură pe cât fusese anunțată în 2018. Lucrările ar trebui să înceapă peste câteva luni, dar presa germană scrie că acestea ar putea fi amânate, mai ales că nicio decizie oficială nu a fost luată în acest sens deocamdată.
Deciziile BMW și Daimler, îngrijorătoare pentru economia Ungariei
Citește și:
Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3
Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie
Cel mai rapid SUV pe gheață
Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România
Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului
Veștile sunt deosebit de îngrijorătoare pentru Guvernul maghiar, în condițiile în care acest stat depinde enorm de industria auto. Mai precis, exportul de autoturisme și componente auto către SUA asigură 1,7% din economia Ungariei. De asemenea, industria auto reprezintă 20% din exportul total al vecinilor noștri.
Anul trecut, aproximativ 461.000 de mașini au fost construite în Ungaria, țara clasându-se pe locul 9 în Uniunea Europeană la acest capitol. Ca fapt divers, locul 8 din top este ocupat de România, care a produs 471.000 de autoturisme în 2018.
Contactați de jurnaliștii nemți, reprezentanții celor doi constructori auto au refuzat să comenteze pe marginea zvonurilor.
Sursa: handelsblatt.com / Sursa foto: 123RF.com