Da, este adevărat. Nu ne mirăm dacă peste câțiva ani, atunci când treci pe lângă o terasă de lux, deținătorul unor chei de BMW este întrebat dacă și-a făcut abonament pentru funcția de scaune încălzite sau dacă a plusat cu adevărat și a optat pentru un volan încălzit, opțiune disponibilă pentru trei ani.
Acest precedent nefericit își are originea în magazinul online BMW ConnectedDrive Store din Coreea de Sud, unde viitorii proprietari de mașini de origine bavareză își pot dota autoturismul prin intermediul unor abonamente.
Spre exemplu, clienții pot opta pentru un abonament lunar în valoare de 18 dolari pentru a accesa funcția scaunelor încălzite. Acceași funcție devine mai atractivă pentru un abonament anual, fiind acum 176 de dolari sau pentru trei ani, unde prețul este de 283 de dolari. Însă, dacă proprietarul dorește să dețină această funcție până la sfârșitul vieții mașinii, va trebui să plătească echivalentul a 406 dolari.
Nu știm însă ce se întâmplă dacă mașina va fi vândută între timp, iar opțiunea respectivă a „expirat”. Probabil apare un mesaj pe ecranul sistemului multimedia care îți amintește că ai uitat să îți plătești volanul încălzit (pentru doar 10 dolari pe lună!).
Lista de dotări pe bază de abonament pentru noile modele BMW comercializate în Coreea de Sud include: Apple CarPlay cu funcție wireless, funcția de fază lungă adaptivă, sistemul de înregistrare a traficului Driver Recorder, precum și alte sisteme de siguranță.
Să sperăm că acest trend stă departe de granițele Europei, însă dacă acest lucru devine realitate, să vă așteptați la o sumedenie de anunțuri online cu „deblochez funcții BMW”.