Din toamna anului 2014, BMW va fi primul producator auto care va lansa in serie un automobil echipat cu faruri cu tehnologie laser. Acest sistem de iluminare va debuta odata cu intrarea in productie a lui BMW i8, un supercar al viitorului, cu propulsie hibrida si valori de consum oficiale aproape incredibile: 2,1 l/100 km (chiar 0,0 l/100 km in anumite conditii). Desi la primele versiuni a lui i8 BMW a utilizat tehnologia LED, trecerea la cea cu laser a reprezentat posibilitatea utilizarii unei faze lungi ce poate lumina pana la 600 de metri in fata masinii. Noul sistem este si mai eficient cand vine vorba de consum de energie, valorile fiind cu 30% mai mici decat in cazul sistemului cu LED. In plus, sistemul este mai compact, mai usor, nu se incalzeste aproape deloc, iar lumina pe care o emite este foarte puternica, similara cu cea din timpul zilei, care este considerata cea mai odihnitoare pentru ochiul uman.
600 de metri va lumina faza lunga
Datorita unei camere care urmareste traficul din fata, sistemul poate ajusta automat intensitatea luminii si zona de iluminare, astfel incat participantii la trafic nu sunt deranjati. In viitor, mai multe modele BMW vor fi echipate cu acest sistem, care va fi oferit optional. Iata ca BMW i8 nu aduce doar un sistem de propulsie revolutionar, ci si unul de iluminare care poate schimba radical modul in care automobilele din viitorul apropiat vor lumina calea de rulare.