BMW iX față în față cu cel mai puternic LASER din lume

Prezentarea în România a noului BMW iX a avut loc la Institutul ELI-NP de la Măgurele. În sala experimentală respectivă a fost măsurat cel mai puternic impuls laser din lume, cu o putere de 10 PW.

BMW iX s-a dezvăluit clienţilor locali printr-un proiect coordonat de agenţia de evenimente BMW Group Romania, Total Branding, având în prim plan o instalaţie de artă şi tehnologie organizată de echipa de producţie „:arrogant” cu care BMW România a mai colaborat anul trecut în cadrul proiectului „Who Am I” din selecţia Festivalului Ars Electronica.

Mașina a fost prezentată cu ajutorul unui spectacol de unic de lumini, proiecţii 3D mapping şi o coloană sonoră specială, care au evocat ideea unui accelerator de particule sau un impuls LASER, cu BMW iX amplasat în spaţiul central. Schema de culori a proiecției a împrumutat elemente din lumina de interior a noului model, în timp ce reprezentarea grafică în sistemul BMW iDrive a Asistentului Personal Inteligent s-a regăsit în proiecţia showului.

Coloana sonoră a utilizat elemente din sunetul de rulare al lui BMW iX, creat de echipa BMW i, coordonată de sound designerul Renzo Vitale în colaborare cu faimosul compozitor Hans Zimmer, iar pentru prezentarea noului model, narată de Irina Sibistianu, soundtrack-ul a fost creat special de Electric Brother. Proiectul a fost organizat de studioul de artă şi tehnologie „H3 Creative tech”, în timp ce proiecţia sofisticată 3D mapping a fost asigurată de „Les Atelier Nomad”, cu două proiectoare de mare putere de 30.000 de lumeni şi rezoluţie 4K instalate de Silviu Bratoşin.

„BMW iX este un model foarte important pentru marcă. Dincolo de succesul extraordinar de care se bucură cu mai multe luni înainte de lansare, BMW iX arată direcţia de dezvoltare a tehnologiilor mărcii şi promisiunea pentru o dezvoltare durabilă. De aceea am fost foarte încântați să putem dezvălui noul nostru model într-unul din cele mai importante centre de cercetare din lume, ELI–NP, un loc în care am descoperit oameni deosebit de valoroşi şi care are toate resursele să se ridice treptat la anvergura unuia dintre cele mai relevante centre de cercetare în Fotonică Nucleară. Am completat prezentarea de tehnologie cu un proiect de artă, o instalaţie de sunet şi lumini, astfel încât să depăşim tiparele clasice ale prezentării unui model şi să umanizăm prezentarea într-un spaţiu atât de tehnic', explică Andreea Ciglenean, director de marketing BMW Group România.

 

Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP) este un centru de cercetare dezvoltat în cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară Horia Hulubei. Proiectul dispune de două sisteme care dezvoltă cele mai puternice impulsuri LASER din lume, cu o putere măsurată de 10 PW (10 milioane de miliarde de wați) fiecare, echivalentul a 10% din puterea Soarelui care ajunge pe Pământ. ELI-NP dispune de două instalaţii care pot dezvolta această putere la o frecvență de un impuls pe minut. Alături de un accelerator de particule gama, platforma de cercetare deschide oportunități de a realiza experimente științifice cu aplicații în cercetarea de fizică fundamentală, dar şi în domenii din industrie sau medicină.

Clădirea care găzduieşte proiectul este cu adevărat impresionantă. Dispune de numeroase sisteme pentru a permite funcţionarea perfectă a sistemului LASER. Temperatura este menținută cu precizie cu ajutorul a 1.080 pompe de căldură, în timp ce planeitatea ansamblului de mare putere și ale aranjamentelor experimentale este asigurată printr-o placă de beton de 120.000 tone, aşezată pe aproximativ 1.000 de amortizoare şi arcuri.

 

BMW iX – premieră în România

Noul model continuă filozofia BMW i, fiind construit ca un etalon de dezvoltare durabilă – de la energia din surse regenerabile locale folosită în producţie la folosirea unor celule de baterii cu numai 10% cobalt sau motoare electrice care nu utilizează pământuri rare. Aluminiul reciclat este folosit în proporţie de peste 50% pentru a reduce emisiile de CO2.

Pardoseala şi covoraşele BMW iX sunt fabricate dintr-un fir sintetic răsucit, care este produs din material rezidual de nailon reciclat printr-un proces special dezvoltat. Materialul sursă pentru acestea include plase de pescuit recuperate din mare, împreună cu pardoseli uzate şi deşeuri reziduale de la fabricarea materialelor plastice. Procesul de fabricare a plasticului reciclat emite cu aproximativ 80% mai puţin CO2 decât producţia convenţională de nailon pe bază de petrol. În total, fiecare BMW iX conţine aproximativ 60 de kilograme de plastic reciclat.

Pentru prima dată, motorul electric sincron este produs fără metale rare, ceea ce asigură un control excelent al modului de recuperare a energiei. Motorul afișează un nivel de eficienţă de 93%.

BMW iX vine cu o caroserie susţinută de o structură space frame de aluminiu, ranforsată cu elemente din fibră de carbon Carbon Cage, o evoluţie a modului în care acest material a fost folosit în modele precum BMW Seria 7 şi Seria 8. SUV-ul va utiliza, în premieră, un material nou numit Continuous Fiber-Reinforced Thermoplastics (CFRTP). În ceea ce priveşte eficienţa aerodinamică, BMW iX stabileşte reperul în segment, cu un coeficient aerodinamic de numai 0,25.

În spiritul prezentării locale, BMW iX este primul automobil care vine cu un sistem radar faţă, cu o rază de funcţionare de 300 m, dublu faţă de standardul industriei actuale. În total, pachetul de senzori dispune de cinci camere video, cinci senzori radar şi 12 senzori cu ultrasunete.

Noul BMW iX vine cu un pachet complet de funcţii de asistare a condusului semiautonom, cu conectivitate 5G și dispune de noua versiunea sistemului Parking Assistant Professional. Astfel, automobilul va memora un traseu de până la 200 de metri până la momentul parcării. Ulterior, mașina poate parcurge același traseu fără ajutor din partea șoferului. Acesta va fi nevoit doar să supervizeze manevrele de parcare, prin intermediului unui smartphone de la o distanţă de maximum 6 metri. Pachetul de senzori recunoaşte eventualele obstacole şi automobilul poate reacţiona inteligent. În total pot fi memorate până la cinci rute.

BMW continuă dezvoltarea şi popularizarea facilităţii BMW Digital Key, care în prezent este disponibilă utilizatorilor iPhone. Acum, compania pregăteşte BMW Digital Key Plus, un mod convenabil şi sigur de a debloca şi de a porni maşina fără a scoate dispozitivul iPhone din geantă sau din buzunar. Această nouă soluţie se bazează pe tehnologia Ultra-Wideband (UWB).

Sistemul de climatizare ţine cont de o serie extinsă de factori precum numărul de ocupanţi, unde sunt așezați, dar şi intensitatea şi direcţia luminii solare. În plus, poate să activeze automat încălzirea în scaune sau volan dacă temperatura exterioară a coborât sub un anumit prag şi răspunde inteligent la mesaje vocale, în funcţie de locul de unde comunică ocupantul (de exemplu, la mesajul „My feet are cold”, venit din partea pasagerului din dreapta, activează ventilaţia cu aer cald în zona picioarelor).

O altă premieră este camera de la interior care poate filma anumite momente speciale cu pasagerii, sau se poate declanşa automat când cei de la interior zâmbesc sau poate funcţiona drept „Remote Theft Recorder” şi trimite automat imagini din interior, precum şi de la camerele din exterior direct către telefonul mobil al utilizatorului.

Noul model este disponibil pentru comandă în România și are un preț de pornire de 78.838 Euro cu TVA pentru iX xDrive40, preţ exprimat fără bonusul adus de programul Rabla Plus. Livrările vor începe în România până la finalul acestui an.

Adaugă un comentariu