A cincea generatie BMW M3 este disponibila exclusiv cu patru usi, in timp ce coupé-ul, lansat pentru prima oara in acelasi timp cu sedanul, va fi comercializat sub numele de BMW M4.
BMW utilizeaza pentru constructia noilor modele M3/M4 materialelor avansate ca fibra de carbon si aluminiul. Astfel, in premiera, acoperisul este realizat din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP), in timp ce capota motorului si numeroase elemente metalice sunt fabricate din aluminiu. In felul acesta, noile modele sunt cu pana la 80 kg mai usoare fata de generatia M3 anterioara.
Noile modele M marcheaza, in acelasi timp, o revenire la motoarele cu sase cilindri in linie. Unitatea bi-turbo de 3,0 litri dezvolta 431 CP (11 CP mai mult decat generatia anterioara) si un cuplu maxim de 550 Nm (cu 150 Nm mai mult) pe o plaja larga de turatii (1850-5500 rpm). In ciuda cresterii performantelor, consumul si emisiile au scazut cu 25%, la 8,8 l/100 km in cazul cutie de viteze manuale (8,3 l/100 km in cazul optionale cutiei cu dublu-ambreiaj M DCT). Ambele modele ofera performante dinamice identice, cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4,3 secunde (4,1 secunde in cazul cutiei M DCT) si o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.
Mai multe informatii gasiti in revista Auto Bild nr. 24, distribuita incepand cu 24 decembrie.