Activitatea de dezvoltare a BMW M4 DTM, model care va concura in sezonul acesta din DTM, s-a desfasurat la maximum in ultimele saptamani si luni. Din acest moment, nicio modificare nu se mai poate face asupra aspectelor fundamentale ale masinii, cea ce prevesteste faza de pregatiri dinaintea startului de sezon de la Hockenheim (Germania), pe 4 mai. La testele urmatoare, accentul va fi pus in principal pe optimizarea detaliilor din pachetul global si pe intelegerea modului in care se poate valorifica la maximum potentialul BMW M4 DTM.
Noul model va avea prima prezenta publica pe circuit la testul oficial ITR de la Budapesta (Ungaria, 31 martie – 3 aprilie) si apoi la testul final de la Hockenheim (Germania, 14-17 aprilie). La fel ca anul trecut, prezentarea oficiala a tuturor celor opt BMW M4 DTM, care va avea loc la BMW Welt din München pe 25 aprilie, va oferi suporterilor BMW Motorsport posibilitatea de a experimenta pe viu ceea ce vor vedea in cursul stagiunii urmatoare.
„Inca dinainte ca BMW M3 DTM sa concureze in ultima cursa a sezonului trecut, echipa noastra de dezvoltare lucra la maximum pentru a pregati masina pentru 2014”, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. „Pregatirea unui model nou pentru DTM este o provocare majora. In putine alte campionate, aerodinamica este atat de importanta. Chiar si cel mai mic detaliu poate face diferenta intre succes si esec. Iar aceasta atentie pentru detalii, dovedita de inginerii nostri, este aparenta de la prima vedere – de la capota fata prelungita, cu fata inclinata brusc, si oglinzile retrovizoare optimizate aerodinamic, pana la linia conturata a acoperisului care este o particularitate caracteristica a BMW M4.”
Propulsorul BMW P66 de la BMW M4 DTM genereaza aproximativ 480 CP cu restrictorul de aer specificat in regulamentul tehnic. Este realizat din aproape 800 de componente diferite, care constau din 3.900 de piese individuale. Cand a fost conceputa transmisia DTM, BMW Motorsport a profitat la maximum de cunostintele tehnologice din cadrul BMW Group. Turnatoria high-tech conectata la uzina BMW din Landshut (Germania) produce majoritatea componentelor turnate mari, cum ar fi chiulasa si carterul – la fel cum o face in productia motorului cu sase cilindri dispusi in linie de la BMW M4 Coupé. Piesele turnate sunt acoperite si primesc tratamentul termic necesar in cadrul departamentelor corespunzatoare din München. Motorul BMW V8 pentru DTM este, deopotriva, un sprinter si un maratonist. Propulsorul permite ca BMW M4 DTM sa accelereze de la 0 la 100 km/h in aproximativ trei secunde. De-a lungul intregului sezon, regulamentul prevede ca cele opt masini BMW sa foloseasca doar zece motoare. Prin urmare, fiabilitatea este o conditie esentiala pentru succes.
Putere
480 CP
0-100 km/h
3 secunde
Puterea motorului este transferata prin intermediul cutiei de viteze secventiale cu sase trepte, care este operata pneumatic cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cutia de viteze este una dintre componentele standard si este folosita de toti constructorii din DTM. Are 11 rapoarte finale, care permit inginerilor si pilotilor, atunci cand seteaza masina, sa adapteze transmisia in functie de circuit si de caracteristicile motorului.
Date tehnice pentru BMW M4 DTM.
Sasiu: monococa din fibra de carbon cu rezervor integrat si celula de siguranta din otel; elemente din fibra de carbon pentru protectie la impact frontal, lateral si din spate.
Lungime/latime/inaltime: 4.775 mm/1.950 mm/aprox. 1.200 mm
Capacitate rezervor: 120 litri
Motor: V8 aspirat, cu cilindri dispusi la 90°, patru supape per cilindru, 2 restrictoare de 28,0 mm (in conformitate cu regulamentul)
Capacitate: 4.000 cmc
Putere: aprox. 480 CP (cu restrictoare de aer, in conformitate cu regulamentul)
Cuplu maxim: aprox. 500 Nm
Sistem de gestiune a motorului: unitate de control al motorului Bosch MS 5.1, afisaj central
Transmisie: cutie de viteze secventiala cu sase trepte, operata prin clapete pneumatice dispuse pe volan; ambreiaj ZF Sachs din fibra de carbon, cu patru discuri; diferential multidisc reglabil, cu patinare limitata
Puntea fata/puntea spate: punte cu dublu brat transversal cu tije de impingere si amortizoare reglabile cu sase setari; arcuri elicoidale H&R
Frane: sistem hidraulic de franare cu circuit dublu; etriere monobloc din aliaj usor; discuri de frana ventilate interior in fata si in spate; distributia fortei de franare poate fi ajustata de conducator; supapa electromagnetica de pornire
Roti: jante din aluminiu forjat; 18″ x 12″ fata, 18″ x 13″ spate
Pneuri: Hankook; fata: 300-680-18, spate: 320-710-18