Un BMW X3 din 2005, cunoscut mai bine printre pasionați după codul E83, a avut parte de un tratament special. Proprietarul său a decis să-i schimbe motorul și rezultatele sunt surprinzătoare.
Chiar dacă purișii nu ar fi fost de acord în veci cu așa ceva, crossoverul german a primit sub capotă un propulsor de 3,25 litri cu șase cilindri în linie (cod motor S54b32), provenit de la un BMW M3 E46. În mod normal, un asemenea motor produce 343 CP la 7900 rpm și un cuplu maxim de 365 Nm atins la 4900 rpm. Motorul a fost recondiționat înainte de a fi montat în noua lui „casă”.
Din păcate, proprietarul nu a specificat ce performanțe reale are această mașină, dar ne așteptăm să nu fie cu mult diferite față de un BMW M3 din generația E46. Pentru acesta, datele oficiale indică o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde și o viteză maximă de 250 km/h.
Prin comparație, cea mai puternică motorizare pe benzină a generației lui X3 E83 produsă între 2003 și 2006 (înaintea faceliftului din 2006) a avut sub capotă 231 de cai-putere, care asigurau o accelerație 0-100 km/h în 7,8 secunde și o viteză maximă de 224 km/h.
Transplantul a fost efectuat cu meticulozitate. Computerul de bord al unicului BMW X3 M E83 funcționează în parametri, iar modul sport poate fi activat. Purișii ar trebui să fie încântați, deoarece această mașină beneficiază de o transmisie manuală cu șase trepte.
În același timp, sistemul de tracțiune integrală a fost păstrat, iar aspectul general al mașinii pare să fie complet de fabrică, inclusiv la interior, unde a fost montat plafon nou. Instrumentarul afișează un rulaj de 130.000 de mile (209.000 de km), iar proprietarul susține că mașina este în stare perfectă.
Dacă v-am atras atenția cu singurul BMW X3 M E83 din lume, aceasta mașină poate fi cumpărată chiar acum. În anunț, proprietarul cere 9.500 de dolari pentru mașina sa, cu precizarea că revizia a fost efectuată recent, iar lista de mentenanță include un ambreiaj nou și o cutie de transfer nouă.
Prețul cerut este unul foarte avantajos, mai ales dacă este să ne gândim că un BMW X3 M din generația actuală, care, de altfel, este și primul care a primit acest tratament oficial de la BMW M GmbH, are un preț de pornire de 91.928 de euro.
Ce nu se spune in articol, este ca e preluat din America… Petarda de fabrica era complet terminata si omu’ a gasit la dezmembrari un motor care n-a costat mai nimic si era in stare de functionare… Galeria de evacuare si filtrul de aer K&M cu priza directa nu sunt acceptate in EU… Valoarea la zi a conservei nu depaseste 4-5 mii de dolari cu renovare cu tot.