Când te apuci de treabă înainte altora, treci în avangardă. Exemplu: Centrul de Reciclare şi Dezmembrare (RDC) al BMW Group.

De 30 de ani încoace, Centrul de Reciclare şi Dezmembrare (RDC) al BMW Group a dezvoltat şi a testat procese de dezmembrare și recuperare, realizând progrese semnificative în reciclarea pieselor şi a materialelor reutilizabile.

Experiența și competenţele dobândite la RDC sunt împărtăşite cu o reţea globală din industria de reciclare şi contribuie la promovarea instituirii unei economii circulare în industria auto. De asemenea, acestea contribuie la procesul de proiectare a produselor BMW Group, astfel încât reciclarea unui model nou să fie luată în considerare încă de la început.

În fiecare an, RDC reciclează câteva mii de automobile, majoritatea fiind modele de preserie care au fost folosite pentru testare şi nu pot fi vândute clienţilor finali. Acestea sunt demontate folosind un proces standardizat care se concentrează pe identificarea componentelor de serie reutilizabile şi a materialelor adecvate pentru reciclare.

Ceea ce a început în 1994 ca o nouă unitate de reciclare deţinută de companie s-a transformat de peste trei decenii într-un adevărat centru de excelenţă axat pe reciclarea automobilelor. Având în vedere noile reglementări şi obiectivele ambiţioase ale BMW Group, RDC va juca un rol şi mai important în viitor: competenţa pe care a acumulat-o este cheia pentru îmbunătăţirea suplimentară a capacităţii de reciclare a automobilelor.

BMW Group a jucat un rol esenţial în crearea platformei IDIS (Sistemul Internaţional de Informaţii privind Dezmembrarea – https://www.idis2.com/), pe care RDC îşi publică datele şi concluziile. Ulterior, acestea sunt disponibile gratuit companiilor de reciclare din întreaga lume. Aproximativ 3.000 de organizaţii din 32 de ţări utilizează în prezent baza de date comună de reciclare pentru a învăţa cum să demonteze componentele reciclabile în mod eficient şi să recupereze eficient materialele valoroase.

Dezvoltarea şi îmbunătăţirea proceselor de reciclare face parte din efortul de reducere a amprentei de mediu, în timp ce conservarea resurselor ajută şi la reducerea emisiilor poluante.

Reciclarea automobilelor la RDC începe cu declanșarea controlată a sistemelor de siguranţă şi extragerea tuturor fluidelor. Un proces proprietar BMW Group este folosit pentru a neutraliza, printre altele, elementele pirotehnice din airbaguri. De asemenea, uleiul este îndepărtat din amortizoare folosind un dispozitiv dezvoltat special.

În faza ulterioară de dezmembrare, accentul se pune iniţial pe reciclarea componentelor individuale. Componentele funcţionale în stare perfectă şi cu statut de serie nu sunt eliminate, ci transmise dealerilor înregistraţi pentru revânzare. În timpul dezmembrării mecanice a restului automobilului, anumite materiale, precum cuprul din cablaje, sunt separate cu ajutorul unui utilaj special conceput. Odată ce blocul motor şi cutia de viteze au fost îndepărtate, automobilul rămas este presat şi mărunţit la o instalaţie externă de reciclare.

Demontarea selectivă a metalelor asigură că deşeurile de astăzi devin materia primă de mâine – în cea mai mare măsură posibilă şi la cea mai bună calitate posibilă. Acest lucru nu este important doar din punct de vedere al mediului, ci şi din punct de vedere financiar: asemenea cuprului, metalele folosite în grupul motopropulsor generează venituri deosebit de mari. Şi dezmembrarea separată a convertorului catalitic este eficientă din punct de vedere economic datorită metalelor preţioase valoroase pe care le conţine.

Orice cunoştinţe dobândite la RDC despre capacitatea de reciclare a componentelor şi materialelor sunt deja încorporate în dezvoltarea produselor BMW Group. Prin aplicarea principiilor Re:Think, Re:Duce, Re:Use şi Re:Cycle, BMW Group îşi propune să se asigure că automobilele sunt disponibile ca sursă de materii prime pentru maşinile noi la sfârşitul duratei de viaţă utilă, a cărei medie în Germania este de 21 de ani. Un factor-cheie în aceste eforturi este utilizarea monomaterialelor în locul compozitelor, deoarece acestea sunt mai uşor de reciclat datorită purităţii lor mai mari.

De asemenea, procesele de producţie de la uzinele BMW Group din întreaga lume sunt revizuite pe baza constatărilor RDC: în producţia de automobile noi, se acordă preferinţă metodelor care facilitează demontarea componentelor şi separarea materialelor după tip. De exemplu, lipirea a fost înlocuită cu soluţii inovatoare de îmbinare. Pe măsură ce mobilitatea electrică devine mai răspândită, reciclarea bateriilor de înaltă tensiune devine din ce în ce mai mult o altă prioritate. De mulţi ani, RDC a lucrat în parteneriat cu industria şi mediul academic pentru a dezvolta metode inovatoare de reciclare a bateriilor de la automobilele electrice.

Încă o dată, RDC stabileşte ritmul pe drumul către circularitate. În ultimele trei decenii, a susţinut în mod repetat dezvoltarea de noi modele, materiale şi tehnologii, oferind progrese în reciclare. Acum, în era mobilităţii electrice, RDC şi-a asumat misiunea suplimentară de a colecta competenţă aprofundată privind reutilizarea resurselor valoroase şi de a le pune la dispoziţie pe scară largă pentru industria de reciclare. În acest fel, RDC îşi extinde constant rolul de centru de excelenţă pentru reciclarea automobilelor. Într-un moment în care economia circulară devine din ce în ce mai importantă pentru viitorul industriei auto, competenţa şi abilităţile RDC sunt mai solicitate ca niciodată.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare