Recent, o serie de șoferi au făcut sesizări către CNADNR (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale) în care semnalau că au primit o serie de amenzi pentru lipsa rovinietei deși mașina în cauză a fost vândută.
Pentru a evita o astfel de problemă, CNADNR a recomandat ca imediat după încheierea contractului de vânzare și radierea fiscală să meargă să depună o notificare la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor în a cărui rază de competență a fost înmatriculat vehiculul în cauză.
„Urmare a primirii mai multor sesizari din partea utilizatorilor rețelei de drumuri naționale, care au semnalat faptul că, deși au înstrăinat vehiculul, au primit procese-verbale de constatare a contravenției pentru lipsa rovinietei valabile pentru vehiculul înstrăinat, CNADNR recomandă utilizatorilor ca, în urma înstrăinarii vehiculului, să se adresze Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în a cărui rază de competență a fost înmatriculat vehiculul, în vederea depunerii unei notificări cu privire la înstrainarea vehiculului”, se arată într-o declarație către colegii de la AvocatNet.
Nu uitați! Notificarea înanintată către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor trebuie să conțină o copie a documentelor care să ateste vânzarea vehiculului (contractul de vânzare – cumpărare, certificatul de radiere fiscală).
Citește și: CNADNR extinde numărul camerelor video care depistează șoferii fără rovinietă
Cei care deja au primit o astfel de amendă pot să înainteze o contestație, în termen de 15 zile de la primire, la judecătoria în raza căreia domiciliază, pentru a solicita anularea contravenției.
Citește și: Ce risca soferii care circula fara rovinieta pe drumurile patriei