Cu ceva vreme în urmă am fost invitat la Mizil pentru prezentarea unui proiect prin care acolo urma să se producă și să se întrețină vehicule militare din grupul Renault Trucks Defense, precum acest Sherpa Light Scout.
Ce s-a ales de contractul de la fabrica de armament de la Mizil nu mai știm, dar, de ceva vreme, Sherpa Light Scout poate fi echipat la nivel global cu o turelă produsă de Pro Optica din România.
În cele ce urmează, Renault înseamnă ‘Renault Trucks Defense, din grupul Volvo Trucks, în care îi mai întâlnim printre alții pe Mack, Panhard și Acmat. La vremea sa, Humvee doar a dat tonul în industrie, el fiind perfecționat de foarte mulți constructori de vehicule militare din întreaga lume, inclusiv Renault. Orice asemănare trebuie uitată de la bun început. Americanul cântărește vreo 2,5 tone și poate fi luat cu ușurință în cârcă de către nepotul său francez, Sherpa Light Scout – despre care vrem să vă vorbim în cele ce urmează.
Chiar dacă faci umbră pe o suprafață de 5,5 x 2,4 m, în interior ești la fel de strâmt instalat ca într-un Clio (Symbol, eventual). Pe de-o parte ești lipit de ușă, iar pe de alta, la nivelul genunchilor, de tunelul motorului și al transmisiei, ambianța bogată în aluminiu striat bucură pe orice pasionat de vehicule de teren. Remarcabile sunt scaunele, mai exact felul cum sunt prinse de podea și de tavan cu ajutorul unor chingi – din motive de evitare a șocului unei explozii sub caroserie.
Sherpa nu are caroserie autoportantă, ci are tot felul de panouri din oțel sudate și așezate pe un cadru drept. Evident, după ultimele standarde de securitate, podeaua sa este dublă, cea exterioară fiind în formă de V.
Spre deosebire de foarte multe vehicule militare similare din lume, Sherpa Light, poate fi comandată într-o anume versiune și de către civili. Citește mai mult despre acest subiect pe 4x4adventure.ro.