Nici pe vremea comunismului nu era toată lumea egală. Nici măcar în trafic. Astfel, cei care aveau maşină cu număr „scurt sub regimul lui Nicolae Ceauşescu erau considerați oameni importanți.
În timp ce demnitarii circulau, de obicei, în automobile de culoare neagră, oamenii importanți aveau la mașină numere „scurte”. Este vorba despre capii Partidului Comunist, doctori sau ofițeri, fie de securitate, fie milițieni.
Conform certcetătorului științific Adrian Drăghici, numărul de înmatriculare 1-B urmat de trei cifre îi plasa pe posesori printre primii oameni din țară. 1-B urmat de patru cifre era deținut fie de ziarişti, fie de şefi de sală la mari restaurante, frizeri şi croitori din zona centrală, ori depanatori radio-tv, scrie adevarul.ro.
Astfel, numărul „spunea’ celor din jur faptul că șoferul era un om cu relaţii. Acestuia i se putea lua greu permisul și avea acces la multe lucruri.
La începutul anilor 1980, numărul maşinilor înmatriculate în Bucureşti era de aproximativ 100.000. Astăzi, acesta depășește două milioane.
Foto: telegrama.ro