Conceptul Škoda Vision 7S prefigurează abordarea stilistică a mărcii cehești pentru viitorul relativ apropiat. Apreciem dispariția anacronismului „grilă frontală sclipitoare cât toate zilele' (element cu origini anrebelice) și, pe de altă parte, notăm că platforma tehnică pare a fi tot MEB-ul grupului VW, dar cu optimizări.
Bineînțeles, Škoda Vision 7S are formă de SUV, jante cu diametrul de 22 de inchi și, pe consola central, un mare touchscreen cu diagonala de 14,6 inchi amplasat vertical. Inovație interesantă: în prelungirea consolei dintre scaune spre al doilea rând de locuri este integrat un scaun de copil – de altfel, acesta este considerat a fi cel mai sigur spațiu din habitaclul unui automobil.
Examinând bordul conceptului Vision 7S observăm că Škoda pare a fi primul producător care manifestă intenția de a prelua ideea postului de conducere creat de Peugeot, la care tabloul instrumentelor (diagonal de 8,8 inchi) este privit pe deasupra unui volan de mici dimensiuni. De asemenea, volanul cehilor nu este tocmai circular și are cele două spițe amplasate, cum s-ar zice, la ora 12 și la ora 6. În plus, s-ar zice că nu s-a insistat prea mult pe tema volanului multifuncțional. Sau cele (doar) două comutatoare amplasate la ora 3 și la ora 9 au un mod complex de a accesa funcții multiple?
Vă mai putem spune că Škoda Vision 7S re propulsie electrică, mizând oe un pachet de baterii de 89 kWh. Cum reușește acesta să asigure acoperirea unei autonomii WLTP de ordinul a 600 km, asta numai cehii știu precis.
Ajungem și la partea designului. Noua configurație stilistică a zonei frontale a fost denumită Tech Deck Face. Pentru că v-ați cam obișnuit deja să vedeți mașini vopsite în nuanță mată, s-ar putea să nu acordați prea multă atenție culorii mate Explorer Green în care este vopsit Vision 7S – totuși, aceasta este prima mașină Škoda cu vopsea mată. Pentru a pune în evidență caracterul de SUV al lui Vision 7S, designerii au prevăzut șapte fante verticale în masivul scut frontal. Jeep, e vreun deranj? Din câte ne amintim, Jeep și SsangYong s-au judecat cu ani în urmă pe tema celor șapte fante (considerate element tradițional al mărcii americane), care apăreau și la prima generație Korando.
Dacă tot a venit vorba de înnoirea completă a imaginii de marcă și adoptarea unui logo nou, nu aveți un „déjà vu' cu treaba asta referitor la o altă marcă est-europeană? Cu titlu pur orinetativ, vă amintim că și lansarea Daciei Bigster se apropie…