Conform datelor emise de CNADNR, Centura Capitalei va fi modernizata si extinsa la doua benzi pe ficare sens de mers cel ma devreme la finele lui 2017 sau inceputul lui 2018.
Pana in prezent doar 20 de kilometri din cei 72 sunt finalizati, in timp ce alti 20 de kilometri, situati in nord vor fi modernizati pana la finalul lui 2015. Din nefericire, partea de sud a centurii, care masoara peste 30 de kilometri, va mai avea de asteptat inca 3 ani pana va fi extinsa la 4 benzi.
In prezent, sunt deschise lucrarile la un sector de 11,2 kilometri intre DN2 (Voluntari) si A2 Bucuresti – Constanta, respectiv o sectiune de 8,6 kilometri intre A1 Bucuresti – Pitesti si DN7 (Chitila). Din nefericire, lucrarile stagneaza de aproape 3 luni, intrucat compania Tehnologica Radion, se afla in insolventa.
Continuam acum cu cei 200 de kilometri de autostrazi care se afla in lucru in prezent. Conform colegilor de la Digi24, acestia sunt insuficienti pentru a aduce pe plus sectorul constructiilor de infrastructura.
In ultima perioada, lucrurile s-au miscat bine. Pe tronsonul Nadlac – Arad, lotul 1 care masoara 22,2 kilometri, s-a lucrat la foc continuu, executia avansand in perioada august – octombrie de la 34 la 75 de procente.
Din nefericire, in acelasi interval, loturile 3 si 4 ale tronsonului Sebes – Turda au trecut de la stadiul de proiectare si preconstructie la cel de lucrari pregatitoare.
In plus, in aceasta toamna au reinceput lucrarile pentru al doilea lot al autostrazii Nadlac – Arad. Acesta masoara 16,6 kilometri si de mai bine de un an lucrarile au stagnat, intrucat contractul cu firma austriaca Alpine a fost reziliat, imediat dupa ce a intrat in faliment la nivel international si in insolventa la nivel local.