Ceva ca dintr-un univers alternativ: Renault 17 Electric Restomod X Ora Ïto e o lecție de stil remarcabilă. Doar atât?

Dacă nemții au făcut-o cu Opel Manta, de ce să nu o facă și francezii cu Renault 17? Răspunsul la această întrebare a prins o formă definită 3D (să vedem, dacă va fi și una concretă la Salonul Auto de la Paris) sub denumirea Renault 17 Electric Restomod X Ora Ïto. Avem ceva important de comentat? Bineînțeles!

Dacă vă gândiți că Ora Ïto e vreun japonez sau altfel de asiatic, ei bine, nu e așa. Omul e francez, s-a născut în 1977 la Marsilia și numele său neartistic este Ito Morabito. Printre altele, a lucrat ca designer pentru producătorul nonconformist de ceasuri analoage Swatch. Dincolo de toate, ceea ce a făcut el recent pentru Renault pe tema coupe-ului R17 merită un singur calificativ: coup de chapeau!

Începem cu partea tristă: Renault 17 Electric Restomod X Ora Ïto vizează un sistem de propulsie strict electric. Păcat, deoarece modelul original Renault 17 a fost un coupe cu patru locuri proiectat ca un fel de Alpine A310 supradimensionat și a avut inclusiv versiuni sportive semnate Gordini. Mai contează așa ceva în ziua de azi? Pas du tout, on dirait.

Ajungem la partea plăcut impresionantă: Ora Ïto a ales o abordare eminamente minimalistă pentru extrapolarea sa stilistică pe tema Renault 17. Doar proporții și contururi rafinate, nimic de prisos sau cu rol de ornament formal. Designerul însuși a numit această abordare contemporană cât se poate de relevant cu termenul „simplexity'. Conform declarației sale: „Împerună cu Sandeep (Bhambra) și Gilles (Vidal) din partea Renault, am elaborat o temă cu caracter retro-futurist, aproape cinematografică. Am vrut să pun pe deasupra clasicului Renault 17 o a doua piele, păstrând intenția designului inițial, oferindu-i în același timp un aspect mai contemporan în ceea ce privește forma, sugestia dinamică și rațiunea funcțională prin propria mea abordare stilistică și propria mea semnătură: simplitatea. Am vrut să simplific aspectele irelevant de complexe.'

Ca întotdeauna, ceea ce pare că a fost ușor, cu siguranță a fost destul de greu de rezolvat. Printre altele, amintim că Renault 17 (produs în aproximativ 92.000 de exemplare între 1971 și 1979) se baza pe aceeași platformă tehnică precum berlina Renault 12 (sora cu pașaport francez a Daciei 1300). Din acest motiv, a moștenit niște roți meschine de 13 inchi și o consolă față ciudat de lungă (pentru că motorul se afla complet pus în acea consolă). Aceste compromisuri de proporții nu mai sunt nicicum vizibile la Renault 17 Electric Restomod X Ora Ïto. În plus, farurile au devenit rectangulare (fața are ceva din aerul unui DMC-12 – ceea ce nu e rău deloc).

Renault 17 Electric Restomod X Ora Ïto are motorul electric de 270 CP amplasat la puntea din spate. Proporțiile sensibil diferite de ale originalului și lățimea semnificativ mai mare (cu 17 cm) se explică prin faptul că de la originalul R17 nu a fost preluată nicio componentă. De fapt, Renault 17 Electric Restomod X Ora Ïto are la bază o monococă din fibre de carbon. Datorită acesteia, masa mașinii a rămas în limite decente, în jurul a 1400 kg. Și încă o parte tristă: Renault 17 Electric Restomod X Ora Ïto nu prefigurează vreun viitor model destinat comercializării, este doar un unicat cu rol de show-car.

Adaugă un comentariu

Articole similare