Americanii de la Chevrolet au schimbat complet rețeta cu noul Corvette C8. Modelul este construit acum pe o platformă cu motor central. Această premieră absolută i-a ajutat pe americani să stoarcă și mai multă performanță din campionul de buget al supercarurilor.
Pe numele său complet Corvette Stingray, noul model prezintă un design agresiv. Partea laterală este completată de gurile generoase de admisie a aerului, în timp ce posteriorul beneficiază de un aspect complet nou. Motorul poate fi văzut prin lunetă, iar aspectul sportiv este emanat de spoiler și de cele patru țevi ale evacuării.
Interiorul noului Corvette C8 este puternic inspirat din cel al prototipului. Volanul cu două spițe beneficiază de o formă pătrată inspirată din lumea motorsportului. Instrumentarul digital măsoară 12 inchi în diagonală, iar unitatea media primește un sistem nou de operare. Lângă aceasta se află o bandă lungă unde au fost amplasate butoanele ce controlează majoritatea funcțiilor mașinii.
Puterea noului Corvette C8 vine de la un propulsor V8 aspirat de tipul LT2. Acesta are o capacitate cilindrică de 6,2 litri și produce 497 de cai-putere, în timp ce cuplul maxim ajunge la 630 Nm.
Propulsorul este conectat la o transmisie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj. Este pentru prima dată în istoria modelului când o transmisie manuală nu este disponibilă de la lansare. Puterea este transmisă roților din spate, iar accelerația de la 0 la 96 km/h (0 – 60 mile/h) se desfășoară în mai puțin de trei secunde.
Autoturismul dispune de un acoperiș detașabil, iar plafonul se poate depozita în portbagaj. De asemenea, portbagajul este suficient de mare pentru a acomoda un bagaj standard de 55 cm (carry-on) alături de o geantă de laptop.
Suspensia frontală a primit un sistem de ridicare, pentru a putea negocia cu succes limitatoarele de viteză. Sistemul ridică partea frontală a autoturismului cu 40 mm în doar 2,8 secunde la viteze de până la 39 km/h.
Șasiul noului model este construit din fibră de carbon, iar o serie din elementele prezente la bord este produsă dintr-un material ultraușor care este derivat din fibra de sticlă. Astfel, greutatea totală a mașinii ajunge la 1.530 de kilograme.
Autoturismul beneficiază de frâne Brembo, iar jantele măsoară 19 inchi pe puntea din față și 20 pe puntea din spate. Noul Corvette vine echipat cu anvelope Michelin Pilot Sport ALS.
În cazul în care clienții nu sunt satisfăcuți de versiunea standard, pot opta pentru pachetul de performanță Z51, care oferă 502 CP, un cuplu maxim de 637 Nm, suspensie întărită, un sistem îmbunătățit de răcire, frâne mai mari și anvelope Michelin Pilot Sport 4S.
Veștile bune pentru viitorii clienți nu se opresc aici, deoarece versiunea de bază va avea un preț de pornire de sub 60.000 de dolari.