Honda Civic Type R are un nou record în palmares, al cincilea obținut în acest an de noua generație a hot-hatch-ului nipon.
Odată cu cel mai bun timp stabilit cu o mașină de serie cu tracțiune față la Hungaroring, niponii au încheiat turul de forță pe care l-au plănuit pe mai multe circuite din Europa. Ideea din spatele acestei inițiative a fost doborârea a cinci recorduri de circuit cu noul Civic Type R pentru a-i demonstra capacitățile și pe alte circuite în afară de Nurburgring.
Honda țintește un nou record: 240 km/h cu o mașină de tuns iarba
5 circuite europene, 5 recorduri stabilite de Honda Civic Type R
Honda Civic Type R față în față cu Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda va face un Civic Type R mai rapid dacă va pierde coroana de la Nurburgring
Așadar, pilotul Tiago Monteiro a pornit inițiativa pe circuitul Estoril din Portugalia, iar lucrurile au continuat la Silverstone, unde pilotul Matt Neal a stabilit și el un record în această clasă. În Belgia, la SpaFrancorchamps, pilotul Bertrand Baguette din campionatul SuperGT a stabilit cel mai bun timp pentru o mașină de serie cu tracțiune față, iar apoi pilotul Esteban Guerrieri a stabilit cel mai bun timp din această clasă pe circuitul MagnyCours din Franța.
Turul de forță a fost încheiat de Jenson Button la Hungaroring. Campionul de Formula 1 a obținut prima sa victorie în Marele Circ la Hungaroring, iar tocmai de aceea s-a bucurat să se întoarcă pe acest circuit. În mod interesant, primul succes al lui Button în F1 a avut tot o motorizare Honda. La volanul lui Civic Type R, Button a stabilit un timp de 2 minute și 10.19 secunde pe Hungaroring. Spre comparație, cu monopostul său din 2006, Button a avut cel mai bun timp de 1 minut, 52.20 secunde pe circuitul din Ungaria.
Button a declarat că Honda Civic Type R are un comportament neutru și bine echilibrat. Pilotul spune că a fost surprins de cât de târziu a putut să frâneze și de cât de bine se comportă transmisia manuală, o dotare pe care nu o mai găsești pe multe hot-hatch-uri din zilele noastre.
În aprilie 2017, Honda Civic Type R a devenit cel mai rapid model de serie cu o configurație cu tracțiune față pe circuitul Nurburgring. La vremea aceea, Civic Type R a realizat un timp de 7 minute și 43.8 secunde într-o configurație standard. Honda a pornit apoi în acest tur de forță care a constat în mai multe recorduri la această clasă pe diferite circuite din Europa.
Puteți citi un comparativ cu Honda Civic Type R în următorul număr (16) al revistei Auto Bild!