Mercedes a prezentat la Frankfurt cel mai luxos coupe al sau: S-Class Coupe Concept in versiunea cu motor V8 bi-turbo de 4,7 litri si 455 CP.
Revedem scenariul de la CLA: anul trecut la Beijing, Mercedes prezenta modelul Concept Style Coupe care s-a transformat in mai putin de un an in CLA fara prea mari modificari.
De aceasta data, Mercedes anunta numele foarte clar: S-Class Coupe urmat de cuvantul concept dar, ca si in cazul lui CLA, forma exterioara a caroseriei nu se va modifica prea mult fata de acest concept.
Designul trebuie sa fie sublim, pentru ca designul este cel mai bun ambadasor al unei marci’, spune designerul-sef Gorden Wagener.
Fata de vechile generatii ale lui CL, S-Class Coupe se remarca prin liniile fluide, silueta foarte aerodinamica si sportiva cu capota lunga si linia laterala destul de inalta care accentueaza pasajele rotilor sub care se ascund jantele de 21 de inci.
Cu o lungime de 5050 mm si un ampatament de 2945 mm, S-Class Coupe da impresia unui coupe mai compact, fiind foarte lat (1958 mm) si avand cea mai mica inaltime dintre toate generatiile de CL existente inainte (1409 mm).
In fata se remarca grila tip diamant, destul de coborata si aproape verticala, la fel ca la SLS AMG, si farurile cu LED.
Desi interiorul are si elemente de show, inrudirea cu Clasa S este evidenta, fiind prezente cele doua display-uri de 12,3 inci in formatul 8:3. Noutatea, care este greu de crezut ca o vom gasi in productia de serie, este touchscreen-ul de la baza consolei centrale pe care sunt afisate patru fusuri orare. Soferul poate alege ce fus orar sa fie afisat.
Mercedes nu a anuntat care este masa conceptului dar spune ca panourile usilor sunt din aluminiu. Ca si Clasa S, si S-Coupe dispune de camera stereo care furnizeaza imagini tridimensionale pe o distanta de pana la 500 metri, amplasata in grila fata. Pe baza informatiilor primite de la aceasta, functioneaza si suspensia Magic Body Control, care detecteaza iregularitatile drumului si ajusteaza suspensia pneumatica in consecinta.
S-Class Coupe prezentat la Frankfurt dispunea de motorul V8 bi-turbo de 4,7 litri care furnizeaza 455 CP, exact cat in Clasa S.