Modelul prezentat la Salonul Auto de la Detroit este propulsat de un motor termic pe benzina (1.5 litri i-VTEC) si un modul hibrid IMA (Integrated Motor Assist), ajuns la a sasea generatie, care dispune de trei moduri: Sport, Econ si Normal. Impreuna cu modulul hibrid de 10 kW, motorul i-VTEC ofera o putere de 122 CP/6.000 rpm.
Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala cu sase trepte, sau, optional, de o cutie de viteze CVT.
IMA ajuta motorul termic la accelerari, dar poate functiona ca si generator in timpul franarii, pentru a inmagazina energie in bateriile Ni-Mh de 100 de volti. Noul model dispune de sistem start/stop pentru eficientizarea consumului de carburant.
Din punct de vedere al designului, Honda CR-Z propune un stil futurist, atat pentru exterior, cat si pentru interior, unde Honda vorbeste si despre ergonomie. Instrumentele de bord sunt iluminate tridimensional, in albastru.
Puntea fata dispune de suspensie tip McPherson, iar cea spate, de tip paralelogram deformabil. Honda CR-Z vine de serie cu ABS si roti pe 16 inci.