Într-o fază de intense dezvoltări tehnologice și conceptuale generate inclusiv de imixtiunea electronicii în domeniul auto, japonezii au lansat Mazda MX-5 – o mașină simplă conceptual, mai degrabă retro ca stil (prima generație semăna binișor cu Lotus Elan 1.5 din 1962). Nu cumva această Mazda MX-5 pornise, ca să zicem așa, contra curentului?
La prima vedere, așa era. Totuși, fine cineva de la Mazda a observat că oferta de roadstere „lightweight’ a lumii aproape că nu mai exista, segmentul fiind liber, fie a fost un act pasional bazat pe intuiție și spirit de acțiune. Indiferent cum au stat lucrurile, lansarea primei generații Mazda MX-5 din februarie 1989 cu prilejul Salonului Auto de la Chicago a fost momentul inițial al unui succes legendar.
În prezent, lumea iubește fără nicio reținere Mazda MX-5. Roadsterul nipon oferă plăcere pură a condusului și un design emblematic. Mazda MX-5 a promovat noi soluții tehince și conceptuale de-a lungul a patru generații: NA, NB, NC și, acum, ND.
Actuala generație a modelului Mazda MX-5 continuă să ofere bucurie pasionaților de condus în aer liber din 2016. În plus, versiunea RF propune un design fastback original și un sistem electric de plafon „hard-top” rabatabil, completând oportul oferta alături de clasicul roadster cu pavilion din material textil.
Producția totală a modelului Mazda MX-5 la uzina Ujina din Hiroshima tocmai a atins cifra record de 1.256.745 de exemplare. Dintre acestea, 533.301 (peste 40%) au fost vândute în America de Nord sub denumirea Mazda Miata, urmată de Europa, unde au fost vândute 391.503 Mazda MX-5. Pe piața japoneză, au fost înmatriculate 225.510 unități ale mașinii sport, sub denumirea emblematică de model Mazda Roadster (cunoscută inițial sub numele de Eunos Roadster).
Astăzi, la cea de-a 35-a aniversare, Mazda MX-5 a primit îmbunătățiri la nivelul farurilor LED și stopurilor, un nou sistem de infotainment pentru o conectivitate sporită și o experiență de condus Jinba-Ittai și mai intensă. Noul „Track Mode’ intensifică senzația de implicare a conducătorului în pilotarea mașinii și funcționează în combinație cu sistemul de control cinematic al poziției (KPC) cu ajutorul unui software, care asigură o stabilitate suplimentară a mașinii în viraje. Un diferențial asimetric cu alunecare limitată este acum standard pentru varianta Mazda MX-5 2024 dotată cu motorul Skyactiv-G de 2,0 l și 184 CP, (consum de combustibil WLTP 6,8 l/100 km, emisii WLTP CO₂: 153 g/km). Linia de motoare include, de asemenea, un propulor Skyactiv-G de 1,5 litri și 132 CP, care are un consum de combustibil WLTP de 6,3 l/100 km și emisii CO₂ de 142 g/km.
Mazda MX-5 2024 disponibilă în edițiile limitate Kazari și Homura, cu nuanțe speciale pentru plafon și interior.