Cum adică, turbocompresor hibrid? Noul Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid este răspunsul concret la această întrebare.

Modernizare semnificativă pentru legendara serie sportivă Porsche 911. Noul Porsche 911 Carrera GTS este primul Porsche 911 înmatriculabil echipat cu un dispozitiv de supraalimentare hibrid de înaltă performanță conform unei abordări „lightweight'. Alături de acesta, varianta Porsche 911 Carrera va fi disponibilă imediat după lansarea noilor versiuni modernizate.

Sistemul de propulsie inovator dezvoltat pentru Porsche 911 Carrera GTS va reține atenția printr-un potențial superior. Porsche 911 Carrera GTS Coupé accelerează de la zero la 100 km/h în 3,0 secunde și atinge o viteză maximă de 312 km/h. Motorul său are cilindreea de 3,6 litri și este creditat cu un consum de benzină mixt de 11,0-10,5 l/100 km (WLTP).

Supraalimentarea motorului prin noul sistem T-Hybrid mizează pe un turbocompresor electric, dizpozitiv nou dezvoltat, mai prompt și mai eficient în răspuns decât un turbocompresor convențional, acționat doar de gazele de evacuare. Un motor electric integrat în axul turbinei, plasat între compresor și turbina din galeria de evacuare, ridică instantaneu, la comandă, turația turbocompresorului. Acest lucru furnizează imediat o presiune de supraalimentare generos dozată.

Motorul electric din turbocompresor funcționează și ca generator. Acesta generează până la 11 kW (15 CP) de energie electrică. Această energie este extrasă din fluxul de gaze de evacuare. Turbocompresorul electric fără wastegate permite utilizarea unui singur turbocompresor în locul celor două precedente, ceea ce asigură o livrare de putere mai dinamică și mai receptivă.

Sistemul de propulsie include, de asemenea, un motor electric sincron cu magneți permanenți integrat în noua cutie de viteze cu opt trepte având dublu ambreiaj (PDK). Chiar și la ralanti, aces motor electric susține motorul boxer cu un cuplu suplimentar de antrenare de până la 150 Nm și oferă o creștere a puterii de până la 40 kW. Porsche cuplează ambele motoare electrice la o baterie de înaltă tensiune ușoară și compactă, care corespunde ca dimensiune și greutate unei baterii de pornire convenționale de 12 volți, dar stochează până la 1,9 kWh de energie (brută) și funcționează la o tensiune de 400 V.

Inima sistemului de propulsie T-Hybrid este un nou motor boxer de 3,6 litri. Partea electrică de înaltă tensiune permite acționarea electrică a compresorului de aer condiționat și, ca urmare, omiterea transmisiei cu curele, făcând motorul mult mai compact. Acest lucru creează spațiu deasupra unității de alimentare pentru invertorul de impuls și convertorul DC-DC.

Alezajul mărit la 97 mm și cursă crescută la 81 mm au drept consecință creșterea cilindreei cu 0,6 litri față de cazul precedentei motorizări. Dsitribuția include controlul arborelui cu came  de tip VarioCam, acționarea supapelor fiind cu cu culbutori. Acest sistem menține un raport ideal de amestec carburant pe întreaga plajă de turație (lambda = 1).

Chiar și fără asistență electrică, motorul boxer oferă 357 kW (485 CP) și un cuplu de 570 Nm. În total, prestațiile sistemului sunt de 398 kW (541 CP) și 610 Nm. Creșterea puterii față de predecesorul său este de 45 kW (61 CP). Noul Porsche 911 Carrera GTS îl este mai rapid și mai economic decât predecesorul său, iar creșterea în greutate față de acesta este de doar 50 kg.

Adaugă un comentariu

Articole similare