Cum se dorește a fi Bucureștiul în 2030? Parcări lângă autostrăzi, trotuare fără mașini și linii de metrou şi tramvai rapid

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat miercuri Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 pentru Regiunea Bucuresti – Ilfov. Documentul reprezintă strategia de transport pentru aceasta regiune, pe următorii 15 ani.

Planul propune dezvoltarea transportului public – extinderea metroului si a liniilor de tramvai, culoare rapide de la est la vest si de la nord la sub pentru tramvai si autobuz, benzi unice pentru transportul public, realizarea unei retele de 250 km piste pentru biciclete si eliberarea trotuarelor de mașini.

Planul de Mobilitate Urbana Durabilă 2016 – 2030 propune investitii de circa 7 miliarde de euro. Din aceasta suma, 3,5 miliarde de euro ar urma sa fie investiti in extinderea metroului, bani de la Guvern sau fonduri europene, iar restul pentru proiectele dezvoltate de autoritatile locale pentru transportul public de suprafata, managementul traficului, benzi de biciclete etc, scrie HotNews.ro.

Principalele propuneri:

– infiintarea Autorității de Transport Metropolitan București – Ilfov,

– introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km,

– modernizarea retelei de mijloace de transport în comun prin achizitia de 100 troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice si 300 de tramvaie. Proiectul mai presupune si modernizarea, extinderea infrastructurii de tramvai (41 km cale dubla) si reabilitarea a aproximativ 1800 de statii,

– constructia de parcari de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraș,

– constructia de parcari subterane,

– amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste de biciclete si locuri de parcare pentru biciclete), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing),

– crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti în centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public,

– se vor îmbunătăți conditiile de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa, se vor realiza pasaje pietonale subterane,

– va fi îmbunătățit sistemul de management al traficului.

Adaugă un comentariu

Articole similare