În intervalul 2008 – 2014, numărul total de autovehicule aflate în circulație pe drumurile din România a crescut cu 21 de procente, ajungând la 4,9 milioane de autovehicule. Din păcate, cea mai mare parte a acestei creșteri a venit din importurile de vehicule rulate.
Conform unei analize realizată de PricewaterhouseCoopers (PwC), trei sferturi din vehiculele vândute în țară sunt second-hand.
O altă problemă a parcului auto din țară o reprezintă vârsta medie. Conform aceluiași raport vârsta medie a parcului auto național a crescut de la 7,7 ani în 2008, la 12,9 ani în 2014, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie a parcului auto din Uniunea Europeană. Totodată, ponderea mașinilor mai noi de 2 ani a scăzut de la 22% din totalul parcului auto la doar 4%.
În același timp, vârsta medie a vehiculelor rulate înmatriculate în România este de peste 10 ani. Rata anuală de înnoire a parcului auto este de 1,4% în România (adică ponderea autoturismelor noi înmatriculate în totalul flotei auto), faţă de media europeană de 5,1%.
„Constatăm că în ultimii 6 ani de zile, de când formula taxei de primă înmatriculare a fost pusă în acord cu regulile comunitare, parcul auto din România a îmbătrânit simţitor, astfel încât, continuând în ritmul actual, vârsta medie a parcului auto va crește la 14 ani până în 2020, ducând la creşterea emisiilor poluante, dar şi punând probleme de siguranţa traficului’, a declarat Daniel Anghel, partener PwC România.
Sursa | PwC