Celebra serie Fast and Furious a dus la creșterea valorii unor anumite modele, iar cea de-a patra generație de Toyota Supra este unul dintre beneficiari. Cea mai cunoscută Toyota Supra din lume a fost vândută la licitație și a stabilit un nou record.
Vorbim despre un exemplar Toyota Supra din 1994, adică aparținând celei de-a patra generații, care a fost utilizat la filmările a două pelicule din seria Fast and Furious. Prima apariție pe ecran a fost în 2001 și a fost condusă de regretatul actor Paul Walker. Același exemplar a fost utilizat și în filmul 2 Fast 2 Furious din 2003, când a apărut cu o altă înfățișare exterioară, dar tot portocalie, moment în care era condusă de actorul Michael Ealy. După încheierea filmărilor pentru cea de-a doua peliculă din serie, mașina a fost readusă la configurația în care era la momentul în care a fost filmat primul Fast and Furious.
Toyota Supra V: întoarcerea legendei nipone
De notat faptul că la fiecare filmare sunt folosite mai multe exemplare aproape identice ale unui automobil, mai ales în cazul în care sunt realizate și cascadorii, însă în toate situațiile se pleacă de la un model 'erou', care este ales de echipa de filmare să fie filmat pentru cadrele de detaliu și după care sunt modificate (dacă e cazul) toate celelalte exemplarele 'identice' utilizate în film. În cazul acestui exemplar vândut la licitație de Barrett Jackson în Las Vegas, această Toyota Supra MkIV este acel model de la care s-a plecat atunci când s-au realizat copiile utilizate în cascadorii și la diferite alte scene.
GYMKHANA 2020 Extended Cut – cel mai tare clip video al anului trecut
Exemplarul în cauză are celebrul motor 2JZ-GT3, de 3.0 litri, care livrează 324 de cai-putere și 427 Nm. Contrar scenelor din film, unde mașina părea că are o transmisie manuală, modelul are în realitate o transmisie automată cu patru trepte, iar selectorul de trepte a fost schimbat pentru a păcăli audiența că avem de a face cu un exemplar cu transmisie manuală. Motorul nu a fost modificat în niciun fel, deși mai toți spectatorii au trăit cu impresia că era vorba despre un vehicul cu modificări serioase. După cum a explicat unul dintre producătorii celebrei serii de filme, această practică este comună în industria cinematografică, iar Fast and Furious nu face nicio excepție.
Seria Fast & Furious se va încheia după încă două filme
La exterior remarcăm o nuanță 'candy' de portocaliu, preluată din portofoliul Lamborghini, cu grafică exterioară realizată de specialiștii de la Troy Lee Designs. Caroseria are un kit de tuning Bomex, ce include bare de protecție față și spate modificate și un alt set de praguri laterale, precum și un eleron spate APR și jante Racing Hart M5 de 19 inchi.
Cum au fost alese mașinile pentru primul „Fast & Furious', pe un buget modest
La interior, avem două scaune-scoică îmbrăcate în tapițerie în două nuanțe, o unitate multimedia aftermarket care era modernă în anul 2001, mai multe ceasuri supliemtnare și un sistem audio îmbunătățit. Nu lipsește un volan sport cu trei spițe și alte mici detalii pe care sigur le-ați văzut în primul film din seria Fast and Furious. Acest exemplar Toyota Supra a fost modificat de atelierul The Shark Shop din California.
Fast and Furious de România – furt ca în filme dintr-un TIR
Licitația a pornit fără preț de rezervă, dar organizatorii erau convinși că vor fi suficiente persoane interesate pentru acest exemplar. Ca idee, o copie a acestui model – realizată tot pentru filmul Fast and Furious, a fost vândută în 2015 pentru 185.000 de dolari. În cazul acestui exemplar, licitația s-a încheiat la 550.000 de dolari, ceea ce marchează cel mai mare preț atins până acum de o Toyota Supra de cea de-a patra generație. Din moment ce toată nebunia din jurul acestui model a pornit de la apariția pe marele ecrane a acestui exemplar, ar fi neobișnuit să vedem un exemplar Toyota Supra MkIV și mai scump, dar lumea licitațiilor ne aduce mereu asemenea surprize.