Evoluția postbelică a mărcii germane a avut o puternică amprentă de avangardă până prin anii 2000, după care tendința respectivă s-a estompat. Audi a început să fie perceput ca un producător conservator în ultimele două decenii pe fondul unei tratări insuficient de creative a designului. Audi E Concept pare să anunțe o schimbare mult așteptată din acest punct de vedere.
Audi E Concept merge atât de departe cu radicalizarea stilistică încât au dispărut de pe caroserie atât grila frontală „singleframe' (inspirată de grilele mari de răcire ale sutomobilelor Audi antebelice), cât și celebra siglă a celor patru cercuri întrepătrunse (la origine, sigla grupului Auto Union). În fine, despre grila „singleframe' am putea spune că s-a transformat în conturul larg și iluminat al întregii secțiuni frontale – ideea ne place.
Altfel, gabaritul impozant lui Audi E Concept reiterează ambițiile premium ale mărcii. Cu o lungime de 4870 mm, o lățime de 1990 mm în și o înălțime de 1460 mm, ampatamentul fiind de 2950 mm, conceptul Audi este încadrat în clasa mare pe tema unui model Sportback complet electric. Purtând inspirația noii platforme digitalizate avansate, caroseria lui Audi E Concept vine cu proporții monolitice și un limbaj de design exterior minimalist.
În interior, un interior spațios, elegant și digitalizat oferă o percepție zen-hightech și o experiență de utilizare complet nouă. Audi E Concept ilustrează la un nivel mai înalt ca niciodată sloganul „Vorsprung durch Technik' și o face inclusiv prin specificații: sistemul de propulsie mizează pe două motoare electrice, situate pe punțile din față și din spate. Acestea oferă o putere totală de 570 kW și un cuplu de 800 Nm. Tracțiunea integrală este ceva de la sine înțeles la o astfel de configurație și aceasta permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde. De asemenea, vehiculul rulează ca un Audi autentic, atât în ceea ce privește confortul, cât și dinamica.
În plus, Audi E Concept a adoptat funcții de asistare a conducerii specifice Chinei, surprinzător de inovatoare. Ele oferă o experiență de condus care este la fel de relaxantă și sigură – fie că este vorba de autostrăzi, în trafic dens de mega-oraș și chiar și atunci când utilizați parcare automată.
Audi E Concept este echipat cu o baterie de 100 kWh care asigură o autonomie de 700 km măsurată în conformitate cu normele CLTC. Partea tehnică Advanced Digitized Platform se mândrește, de asemenea, cu o arhitectură inovatoare adaptată la tensiunea de 800 V cu încărcare super-rapidă: doar 10 minute sunt suficiente pentru a încărca o autonomie de peste 370 km – ceea ce înseamnă că încărcarea este aproape la fel de rapidă și convenabilă ca și alimentarea unui automobil cu combustibil lichid.