De la stradă, la circuit și înapoi, la stradă: Maserati GT2 Stradale – maturitatea puterii sub formă rafinată.

Definirea proiectului Maserati MC20 a intervenit ca urmare a hotărârii luate la nivel înalt privind începutul unei noi faze existențiale a mărcii tridentului, una legată de domeniul supersportivelor. Această hotărâre includea revenirea în forță a numelui Maserati pe circuite. Apogeul demersului respectiv: victoria pentru producătorul din Modena în Campionatul Fanatec GT2 European Series 2023.

Victoria rămâne ceva strict privat dacă nu poate fi împărtășită substanțial cu cei pe care îi inspiră și o apreciază. Maserati GT2 Stradale provine astfel dintr-o oportunitate, de a oferi în condiții înmatriculabile un tip de produs mai orientat spre performanță, cu o atractivitate ridicată în rândul clienților de mașini supersport. Bineînțeles, istoria competițională bogată a Tridentului contribuie și în vremurile noastre semnificativ la cristalizarea imaginii și autenticității mărcii în sectorul celor mai performante automobile din toate clasele.

Maserati GT2 Stradale este o mașină creată pentru circuit și omologată pentru utilizare pe șosea, având capacitatea de a aduce la un loc performanța extremă și rafinată a lumii curselor cu posibilitatea conducerii pe drumul public. Această mașină combină cele mai favorabile atribute întâlnite la Maserati MC20 și GT2: viteză maximă de 324 km/h, puterea maximă a crescut la 640 CP (471 kW) – cu 10 CP mai mult decât MC20; accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde. Toate acestea fac din Maserati GT2 Stradale mașina cea mai agilă tracțiune spate (RWD) din categoria sa. Maserati GT2 Stradale  a depășit timpul pe tur de circuit anterior stabilit de MC20 pe pista „Misto Alfa' de la Balocco cu peste 5 s.

La prestația menționată a contat și munca extraordinară depusă de ingineri pentru a crește forța aerodinamică de apăsare. Vorbim despre o greutate virtuală de 500 kg perfect distribuită. Altfel, mașina este lesne utilizabilă pe drumurile publice asfaltate datorită suspensiei cu lift frontal (opțiune care ridică partea din față a mașinii cu 35 mm, rezultând un unghi de atac de 3°), făcând posibilă călătoriți chiar și pe cele mai aspre rute. Portbagajul de 100 de litri, la rândul său, ajută în utilizarea de zi cu zi.

Adaugă un comentariu

Articole similare