Seara zilei de 18 octombrie ne-a adus lansarea unei noi generații Porsche 911 GT3, ale cărei variante – numite Touring și Weissach – au fost prezentate în direct de legenda vie a motorsportului Walter Röhrl și pilotul de teste al uzinei Jörg Bergmeister.
Porsche 911 GT3 duce mai departe ideea sportivității tradiționale, în care performanța este obținută printr-o fină dozare între potențialul oferit de grupul motopropulsor cu ardere internă, masa mașinii și aptitudinile dinamice ale platformei tehnice.
Motorul aspirat are cilindreea de 4,0 litri și dezvoltă 510 CP, cuplul maxim fiind de 450 Nm. Bineînțeles, o asemenea configurație garantează urcare în ture progresivă, rapidă și fără variații surprinzătoare, fiind un exemplu de rafinament tehnic de top. În varianta dotată cu pachet Weissach, Porsche 911 GT3 este destinat utilizării preponderente pe circuit, în timp ce dotarea cu pachetul Touring vizează o utilizare tipic rutieră, îmbinând un nivel remarcabil al performanțelor cu condiții de confort apreciabile.
Pentru Porsche GT3, specialiștii mărcii au proiectat brațe de suspensie față speciale, cu formă aerodinamică, având profil în formă de lacrimă. Ele măresc forța de apăsare în pasajul roții la viteze mari și îmbunătățesc răcirea frânei. Pentru a se asigura că echilibrul forței de apăsare între punțile față și spate este menținut chiar și la frânarea de la viteze mari, inginerii au rezolvat din suspensie reducerea tangajului. Porsche 911 GT3 vine echipat standard cu anvelope sport 255/35 ZR 20 (față) și 315/30 ZR 21 (spate), cu aderență îmbunătățită pe teren umed; opțional, sunt disponibile anvelope de circuit cu omologare pentru drum.
Masa proprie a noului Porsche 911 GT3 este de numai 1420 kg. Transmisia mașinii include standard o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, cutia automată cu dublu ambreiaj fiind propusă opțional. Noul 911 GT3 accelerează până la 100 km/h în 3,4 secunde cu PDK și atinge o viteză maximă de 311 km/h (cutie de viteze manuală: 3,9 s; 313 km/h).