La vârful ofertei cuprinzătoare de sisteme de propulsie hibride pe care Porsche le-a integrat în seria sedanurilor sale sportive se găsește acum noul Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Rolul său de vector de imagine și vitrină tehnologică a mărcii din Zuffenhausen este îndeplinit fără nici cea mai mică scăpare.
În cazul lui Porsche Panamera Turbo E-Hybrid, tușa perfecționistă care corespunde caracterului Porsche este ridicată la un vinel foarte înalt. Pentru că, în zilele noastre, pe lângă performanțele dinamice sunt apreciate și prestațiile eco, Porsche Panamera Turbo E-Hybrid reunește într-o manieră fără prcedent aceste două componente conceptuale. Excepționala sa tehnologie este îmbrăcată într-un design armonios și conturat cu accente incisive, cât se poate de expresiv pentru spiritul mașinii.
Cunoscătorii motorsportului vor aprecia asta: pentru prima oară, sunt oferite jante cu prindere centrală la seria Porsche Panamera. Diametrul lor este de 21 de inchi. Acestea vin să completeze o colecție de detalii cât se poate de sugestive, printre care se fac remarcate decuparea mai înaltă a prizelor de aer frontale și integrarea celor patru țevi de eșapament de mare calibru în difuzorul aerodinamic posterior. Posibilitățile de echipare include numeroase dotări high-tech, iar designul interior ilustrează o abordare cu evidentă dedicație dinamic-sportivă.
Eficiența și performanța sunt preocupări esențiale pentru Porsche. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid este una dintre cele patru variante cu propulsie „plug-in hybrid' pe care Porsche le va lansa succesiv pentru această a treia generație a seriei. Cu o putere totală de 500 kW (680 CP) și un cuplu de 930 Nm, Porsche Panamera Turbo E-Hybrid se înscrie la vârful liniei de modele, preluând în această poziție succesiunea de la Panamera Turbo S. Motorul V8 twin-turbo de 4,0 litri amplu revizuit, plus un motor electric nou dezvoltat asigură performanțe dinamice impresionante și prestații electrice semnificative, convingătoare. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid atinge o viteză maximă de până la 140 km/h în modul EV, cu o putere de 140 kW/190 CP și un cuplu de 450 Nm livrate de noul motor electric integrat în carcasa cutiei de viteze. Când este pus la încercare întregul potențial al grupului motopropulsor, Porsche Panamera Turbo E-Hybrid poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde și poate atinge o viteză maximă de 315 km/h. În modul EV, bateria cu capacitate de 25,9 kWh asigură o autonomie cotată la 91 km (creștere de 45% față de cazul fostei generații).
Inima sistemului de propulsie rămâne un motor V8 de 4,0 litri. Acesta se conformează celor mai exigente norme de emisii la nivel mondial, fără a renunța la nimic din potențialul dinamic. Motorul are turbocompresoare noi, cu gestionare monoscroll. Comparativ cu cele de tip twin-scroll din modelul anterior, acest lucru scurtează faza de încălzire a convertoarelor catalitice. De asemenea, a crescut temperatura maximă admisă a gazelor de eșapament. În plus, Porsche a ridicat presiunea de vârf în camerele de ardere la 140 bar. Aceste măsuri scurtează substanțial faza de încălzire și măresc eficiența în timpul utilizării intense.
Sistemul de propulsie îmbunătățit nu mai are dezactivarea cilindrului. În schimb, se reglează în timp real ridicarea supapelor la un nivel scăzut sau înalt cu dispozitive de acționare pe arborii cu came de admisie. La sarcini mici, motorul funcționează cu timpi de deschidere scurti și cu o ridicare minimă pentru a obține cea mai mare eficiență posibilă. La sarcini mari, supapele se deschid larg și pentru o lungă perioadă de timp pentru a obține o încărcare mare a cilindrului și, prin urmare, a atinge niveluri ridicate de cuplu combinate cu emisii de CO2 optimizate.