Înainte de toate, atrage atenția designul părții din față. Modernizarea este evidentă și s-a mai renunțat la supradimensionarea elementelor. Ansamblul părții din față are acum proporții vizuale diferite. Nou este și pachetul M Sport, cu jante din aliaj uşor de până la 23 de inchi (premieră pentru dotarea din fabrică la BMW) şi sistemul multimedia iDrive de ultimă generaţie (include ecran central curbat şi sistem de operare BMW 8).
De asemenea, noul BMW X7 vine cu o gamă extinsă de echipamente standard, sisteme suplimentare de asistare a conducerii şi cea mai recentă tehnologie mild-hybrid 48V pentru cele trei variante de motorizare oferite. Automobilul va fi produs la uzina BMW Group din Spartanburg, centrul de competenţe pentru modelele BMW X din statul american Carolina de Sud. Comercializarea noului BMW X7 va începe în august 2022.
Sentimentul pregnant de spaţiu la bordul noului BMW X7 poate fi experimentat pe trei rânduri de scaune. Al doilea rând găzduieşte standard trei pasageri şi oferă opţional două scaune individuale deosebit de confortabile. Scaunele confort încălzite faţă sunt în echiparea standard. Pe pieţele europene, tapiţeria BMW Individual cu piele Merino extinsă este de asemenea inclusă în standard. Pe alte pieţe, specificaţiile standard includ suprafeţele scaunelor în noua decoraţiune Sensafin (nu este disponibilă în Europa). Acest material vegan de suprafaţă de înaltă calitate, cu proprietăţi asemănătoare pielii, are matlasare tridimensională şi perforare a suprafeţei.
Împreună, panoul de instrumente nou proiectat, cu gurile de aerisire subţiri şi o bară de lumină ambientală inclusă standard în partea inferioară a planşei de bord a pasagerului, şi ecranul central curbat BMW aduc o notă modernă interiorului. Bara luminoasă inovatoare completează lumina ambientală. Iluminarea eficientă din spate cu ajutorul unităţilor LED şi a unui grafic care include inscripţia „X7” (sau sigla M la noul BMW X7 M60i xDrive) este un element care amplifică aura de exclusivitate din interiorul habitaclului. Maneta selectorului de viteze are, de asemenea, un design nou şi modern.
Gama extinsă suplimentar de echipamente standard pentru noul BMW X7 contribuie la confortul celor de la bord. Pe lângă climatizarea automată pe patru zone, trapa panoramică din sticlă şi sistemul hi-fi, acum include şi scaunele confort pentru conducător şi pasagerul din faţă, un volan Sport îmbrăcat în piele, cu clapete pentru schimbarea vitezelor, şi un nou sertar pentru telefoanele mobile compatibile cu încărcarea wireless. Printre punctele importante ale listei de opţiuni se numără trapa panoramică din sticlă Sky Lounge (iluminată de unităţi LED), sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround şi noul sistem Travel & Comfort pentru elemente de fixare în spătarele scaunelor faţă. Ventilaţia activă a scaunelor şi o funcţie de masaj sunt disponibile pentru conducător şi pasagerul din faţă. Dacă este comandat noul pachet Comfort, scaunele din al doilea şi al treilea rând pot fi încălzite şi ele, la fel ca volanul şi cotierele pentru conducător şi pasagerul din faţă.
Portofoliul motorizărilor are la vârf un nou V8 pe benzină, de 4,4 litri. Acesta este destinat vârfului de gamă BMW X7 M60i xDrive și este derivat din motoarele de înaltă performanţă realizate de BMW M GmbH. Tehnologia M TwinPower Turbo şi o galerie de evacuare transversală conferă propulsorului de 530 CP un cuplu maxim de 750 Nm.
Un motor cu şase cilindri în linie, de ultimă generaţie, îşi face debutul la BMW X7 xDrive40i. Include o varietate de inovaţii pentru procesul de ardere, schimbul de gaze, controlul supapelor, injecţia şi sistemul de aprindere care sporesc atât performanţa, cât şi eficienţa. Puterea noului motor este cu 35 kW/47 CP mai mare faţă de propulsorul precedent, ajungând la un maxim de 280 kW/380 CP, în timp ce cuplul maxim creşte cu 70 Nm la 520 Nm – şi poate creşte la 540 Nm susţinut de sistemului mild-hibrid.
Modificările detaliate ale motorului diesel cu şase cilindri în linie de la noul BMW X7 xDrive40d au adus îmbunătăţiri şi pentru economia de combustibil şi emisii. Puterea maximă a sistemului de propulsie este de 259 kW/352 CP. Cuplul nominal al motorului diesel este de 700 Nm, care poate fi crescut până la 720 Nm cu ajutorul sistemului mild-hybrid.
Cea mai importantă caracteristică comună a celor trei motoare este integrarea tehnologiei mild-hybrid 48V de nouă generaţie. În cea mai recentă versiune, această formă de electrificare constă dintr-un starter-generator integrat în cutia de viteză şi care asigură o putere suplimentară de 9 kW/12 CP şi un cuplu suplimentar de 200 Nm. Toate motoarele sunt combinate cu o transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, care include clapete de schimbare pe volan şi o funcţie Sprint. Puterea motorului este transferată către drum prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive.