Publicația suedeză Teknikens Värld, foarte cunoscută pentru testul elanului la care supune multe dintre modelele populare de piață, a descoperit că soluția propusă de Volkswagen Group pentru motoarele diesel afectate de scandalul emisiilor (Dieselgate) în Europa determină scăderea puterii motorului și creșterea consumului de combustibil.
Teknikens Värld a testat 10 dintre modelele grupului de la Skoda, VW și Audi, inclusiv cele echipate cu motorizările diesel afectate, de 1,6 și 2,0 litri, înainte și după rechemare. Redactorii publicăției suedeze au constatat un consum mai mare pentru aproape toate modelele cu motoare 2.0 TDI după rechemare. În general, acestea dispuneau și de un cuplu mai mic – cu până la 10% în cazul lui Audi Q5.
În același timp, curba de cuplu s-a modificat, astfel că valoarea maximă intervine la valori mai mari ale turației.În traficul real, asta înseamnă că șoferii trebuie să accelereze mai mult pentru a obține aceleași performanțe ca înainte.
În cazul motoarelor 2.0 TDI, Volkswagen operează doar un update de software, în timp ce unitățile de 1,6 litri au montat și un dispozitiv de direcționare a gazelor înainte de senzorul volumetric de aer. Potrivit Teknikens Värld, niciunul dintre modelele cu motor de 1,6 litri nu a pierdut din performanțe în urma rechemării.
via | motor1.com