Dieselgate continuă: Ford recunoaște că a calculat greșit emisiile și consumul mașinilor sale

Ford Motor Co. a anunțat că datele referitoare la consumul și emisiile mașinilor sale nu au fost comunicate corect. Nu ar fi vorba despre vreun software care truchează intenționat rezultatele testelor, ci despre o eroare încă necunoscută de către oficialii companiei.

Ford le-a furnizat informații greșite cu privire la consum și emisii atât clienților săi, cât și autorităților. Constructorul auto a recunoscut că există o discrepanță între rezultatele testelor și valorile reale, dar promite că nu este vorba despre niciun program gândit special pentru a „păcăli’ aparatele, așa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen Group.

Se pare că mai mulți angajați Ford au semnalat probleme în acuratețea testelor încă din septembrie 2018, dar compania abia săptămâna trecută a alertat pe cale oficială autoritățile cu privire la problemă. Între timp, Ford Motor Co. desfășoară o anchetă internă pentru a stabili cauzele erorii. Investigația este derulată de o companie independentă.

Oficialii Ford nu au anunțat cât de răspândită este problema, dar principalul model luat în vizor este pick-up-ul Ranger 2019.

 

Citește și:

Polițist de la Rutieră, lovit de o mașină în timp ce dirija circulația

Șoferii pot scăpa de 2 puncte de penalizare dacă urmăresc filme

„Noul’ Audi 40 este o combinație între Audi 80 și un cal

Airbag-urile externe ar putea reduce cu 30% gravitatea accidentelor

Ferrari California, rupt în două după ce s-a izbit de un stâlp de iluminat

 

Se pare că ne aflăm în fața unui nou capitol din epopeea Dieselgate. Reamintim că Volkswagen AG a pledat vinovat la procesul în care era acuzat că a „trișat’ la testele de poluare a motoarelor diesel între 2005-2015. Se estimează că aproximativ 11 milioane de mașini aflate sub umbrela VW au fost afectate în toată lumea. Constructorul german a plătit amenzi, răscumpărări și compensații în valoare de peste 25 de miliarde de Euro.

Rămâne de văzut cât de drastice vor fi consecințele pentru Ford. Chiar dacă nu a existat intenție în comunicarea eronată a datelor oficiale cu privire la emisii și consum de carburant, compania tot ar putea fi nevoită să plătească amenzi și despăgubiri majore.

    Impresia generala?Fenomen de masa pe piata ultraaglomerata auto?Războiul declarațiilor sau al intențiilor? Similar cu S.A.R la telefoanele mobile…Dumnezeu și serviciile alea de ceai mai cunosc adevărul…Diesel e noul acar Păun…

Adaugă un comentariu