Cele mai așteptate gadgeturi ale anului 2018 – Huawei Mate 20 Pro și BMW Seria 8 – și-au dat întâlnire pe circuit pentru un final de an grandios.
În primăvara anului trecut, BMW a confirmat zvonurile de reintroducere în gamă a Seriei 8, un coupé de lux care să rivalizeze cu Clasa S Coupé de la Mercedes-Benz. Conceptul l-am admirat la scurtă vreme după acest anunț, în cadrul Concorso dEleganza de la Villa dEste. Apoi, a urmat o lungă așteptare până când am putut, în sfârșit, să admirăm formele voluptuoase ale modelului de serie. Au urmat lansarea de presă, primele teste și acum, în sfârșit, avem posibilitatea să-l conducem în România. Toată această așteptare, tot acest suspans au crescut paroxistic și s-au spart ca o bulă de săpun în fața originalului: nici mai mult, nici mai puțin decât cea mai puternică versiune, M850i, și încă într-o echipare demnă de un prinț arab.
Tehnologic vorbind, Seria 8 reprezintă vitrina tehnologică a ADN-ului sportiv BMW. Motorizări, tren de rulare, sisteme de asistență – totul a fost selecționat pentru ca modelul G15 să devină prădătorul din vârful lanțului trofic al segmentului său. Dacă ar fi să alegem ceva analog în lumea telefoanelor inteligente, probabil că ne-am opri la cel mai nou model Huawei, Mate 20 Pro. Puternic, rapid și mai ales înzestrat cu inteligență, fie ea și artificială, Mate 20 Pro s-a calificat fără emoții pentru realizarea ședinței foto/video cu Seria 8. Iar dacă pe circuitul Academiei Titi Aur cele patru roți directoare ale lui M850i i-au asigurat acestuia o agilitate ieșită din comun, Mate 20 Pro a contracarat inteligent cu cele trei camere Leica din dotare. Denumit de Huawei „Matrix Camera, sistemul include o cameră principală de 40 de megapixeli, una Ultra Wide Angle de 20 de megapixeli și una cu zoom optic de 5x, de 8 megapixeli.
Dar cea mai puternică armă din dotarea lui Mate 20 Pro este felul în care acesta folosește cele trei camere, iar aici pomenim din nou inteligența artificială. Modelul Huawei dispune de două procesoare neurale (NPU), care asigură analiza imaginior și aleg cele mai bune reglaje ale camerelor pentru o procesare optimă a imaginilor în timp real. Adică exact ce ne trebui pentru a surprinde pe peliculă (îmi place cum sună asta, dar aici vorbim de fapt de memoria de 128 GB a telefonului) întreaga paletă de performanțe ale Seriei 8 de la BMW. La asta adăugăm excelentul mod de filmare Slo-Mo cu 960 de cadre pe secundă, care se potrivește perfect temperamentului exploziv al lui M850i.
Moștenitoare spirituală a unui model iconic (E31, produs între 1990 și 1999), noul 8 trebuie să câștige respectul fanilor mărcii. Mai ales că premisele nu sunau foarte promițător cu ceva timp în urmă: actuala Serie 8 înlocuiește în gamă coupé-ul Seriei 6, un model care s-a remarcat mai mult prin opulență decât prin sportivitate pură. În ciuda acestor rezerve, pe circuit, M850i a dovedit că toate temerile sunt nejustificate. Nu, opulența nu a pierdut teren – vorbim aici de un vârf de gamă al familiei sportive bavareze, dar performanțele dinamice au crescut semnificativ comparativ cu fostul „6.
Da, mașina are aproape două tone, dar asta nu se simte absolut deloc la conducere – inginerii bavarezi au reușit să o facă să pară cu o clasă mai agilă. Pe circuit, modul Sport Plus al selectorului modurilor de rulare asigură un reglaj ferm al suspensiei, genul „Cooper S de ferm. Înclinarea în viraje este efectiv anulată de sistemul de bare stabilizatoare active (2.716 euro – BMW numește asta „Suspensie adaptivă M Professional), iar cei 530 CP ai motorului V8 (știu, și noi ne-am fi dorit un V12, dar asta nu scade meritele noului 8) se simt în coloană ca un ciocan care lovește cu fiecare schimbare a treptelor de viteză. Noroc cu scaunele excelent profilate, care te îmbracă strâns și te izolează întrucâtva de șocurile de acest fel.
Dacă pe circuit ne-a convins că nu este doar o mașină luxoasă cu motor puternic, Seria 8 a reușit să ne impresioneze și pe șosea. Bine, nu doar pe noi, dar asta este altă poveste. „Comfort de pe selectorul modurilor de rulare nu este pus acolo în glumă, M850i depășește astfel imperfecțiunile din asfalt cu eleganța unei berline de lux. Pentru o versatilitate adevărată însă, i-ar fi trebuit mai mult loc pentru scaunele din spate. Conceptul 2+2 de la BMW înseamnă că acolo pot sta cel mult doi copii mici, în niciun caz adulți.
Spre deosebire de BMW, Huawei l-a dotat pe Mate 20 Pro cu reale calități și în viața cotidiană. Un flagship puternic și rapid nu trebuie să sacrifice funcțiile mai puțin spectaculoase, dar nu mai puțin utile. Astfel, e reconfortant să știi că Mate 20 Pro se încarcă în numai 60 de minute, grație sistemului SuperCharge de 40 de wați. Încărcarea inductivă este de tip Quick Charge (15 wați), deci și aici suntem asigurați în Seria 8, iar bateria de 4200 mAh este mai mult decât suficientă pentru o utilizare fără griji de-a lungul zilei.