Electric, dar cu sursă hightech: Opel Movano Hydrogen, prezentat în premieră la salonul IAA Transportation de la Hanovra.

Debut la Hanovra pentru o nouă variantă a binecunoscutei serii de vehicule comerciale Opel Movano: echipat cu pilă cu combustie pe post de sursă de energie electrică, Opel Movano Hydrogen este drastic avantajat la timpul de încărcare față de EV-urile care au sistemul de propulsie alimentat cu baterii.

Opel Movano Hydrogen are o autonomie de peste 500 km (în conformitate cu normele WLTP) și, desigur, se deplasează cu emisii poluante zero. Motorul său electric de 110 kW (150 CP) dezvoltă n cuplu de 410 Nm, ceea ce ar trebui să-i confere performanțe mai mult decât convenabile când rulează în sarcină. Pentru că aici vorbim despre umplerea unui rezervor de hidrogen sub presiune, alimentarea completă a mașinii durează aproximativ 5 minute.

O baterie litiu-ion cu capacitatea de 11 kWh aduce o contribușie energetică suplimentară la pornire sau în timpul fazelor de accelerare. Bineînțeles, la frânare se intră în regim de recuperare: energia cinetică preluată de la sistemul de propulsie (motorul electric funcționează inclusiv ca generator) poate fi valorificată și introdusă în baterie sub formă de electricitate. Notăm că bateria poate fi încărcată și în modalitate plug-in.

„Evident, Opel Movano Hydrogen moștenește toate virtuțile fraților săi cu baterie electrică și diesel. Noua variantă a celui mai mare van comercial din oferta noastră constituie o premieră în segmentul său referitor la sistemul de propulsie. El este, de asemenea, unul dintre primele vehicule din clasă care atinge nivelul 2 de rulare asistată și impresionează cu un volum de încărcare de până la 17 metri cubi – practic, înrtre diferitele variante Movano nu există nicio diferență în ceea ce privește funcționalitatea, indiferent de motorizare. Noul Movano are tot ce-i trebuie pentru a satisface necesitățile clienților noștri', a declarat Florian Huettl, Chief Executive Officer Opel.

Adaugă un comentariu

Articole similare