Marca americană are acum BEV-uri în ofertă atât la cel mai de jos segment pe care îl abordează – prin Jeep Avenger, cât și la cel mai înalt – prin Jeep Wagoneer S. Marele Jeep electric se vrea a fi un produs de top în contextul pieței globale, ilustrând pe baza tehnologiei electrice abilitățile tradiționale Jeep de a ajunge oriunde, cu succes. Așa să fie și de data aceasta? Vom vedea.
Startul vânzărilor pentru noul Jeep Wagoneer S cu propulsie electrică va avea loc în toamnă, pentru piețele din SUA și Canada, sosirea sa pe alte piețe ale lumii urmând să intervină ulterior. Jeep Wagoneer S mizează pe o putere maximă de 600 CP și este în măsură să accelereze de la 0 la 96 km/h (60 mph) în 3,4 s. Cuplul impresionant de 836 Nm reprezintă unul dintre motivele esențiale pentru care Jeep Wagoneer S este în stare de prestații dinamice atât de ridicate.
Autonomia oficială a lui Jeep Wagoneer S se ridică la 483 km (300 de mile). Bateria automobilului are o capacitate de 100 kWh, iar cea mai rapidă încărcare la sursă de curent continuu asigură o revigorare a bateriei de la 20 la 80% în 23 de minute. Sistemul de propulsie funcționează la tensiunea de 400 V.
Jeep Wagoneer S are la bază platforma tehnică STLA Large, extrem de flexibilă, dedicată nativ sistemelor de propulsie electrice. Designerii și inginerii mărcii Jeep au proiectat platforma STLA Large astfel încât să fie posibilă ajustarea lungimii, lățimii și a altor cote ale mașinilor pe un spectru cuprinzător de produse și clase.
În cazul lui Jeep Wagoneer S, tracțiunea integrală este standard și 100% electrică. Modulele de acționare electrică (EDM) proiectate de Stellantis antrenează în mod independent punțile din față și din spate, rezultând un răspuns instantaneu și optimizat la accelerație, în timp ce sistemul de management al tracțiunii Selec-Terrain, sistem exclusiv al mărcii Jeep, oferă cinci moduri de condus distincte: Auto, Sport, Eco, Snow, Sand.
EDM-urile 3-în-1 ale lui Jeep Wagoneer S combină motorul electric, transmisia și electronica de putere într-o singură unitate compactă, deopotrivă puternică și eficientă. EDM-ul din față este echipat cu dispozitive de deconectare a roților pentru a reduce consumul de energie în timpul deplasării și pentru a ajuta la maximizarea autonomiei.