Pentru al treilea an consecutiv, Ford castiga premium Engine of the Year pentru categoria cu cilindreea de sub 1 litru. Motorul in cauza este binecunoscutul 1.0 EcoBoost, propulsor foarte apreciat si care se produce in fabrica Ford de la Craiova.
Micul propulsor Ford are doar 3 cilindri, dar este extrm de bine echilibrat, incat functioneaza fara zgomotul si vibratiile deranjate care apar la majoritatea motoarelor care au adoptat aceasta configuratie. Cu un bloc motor din fonta suficient de mic pentru a incapea in compartimentul de bagaje de mana dintr-un avion, motorul este, de asemenea, echipat cu o chiulasa cu un racord de evacuare integrat, care reduce temperaturile de evacuare, asigurand un raport aer-combustibil optimizat. O volanta si un design al fuliei frontale inovative au imbunatatit rafinamentul in comparatie cu modelele traditionale de motoare în trei cilindri.
„Stiam ca acestmic motor de 1 litru va trebui sa fie revoluţionar pentru a putea asigura un pachet complet de consum redus, performante surprinzatoare, silenţiozitate si rafinament’, a spus Bob Fascetti, vicepresedinte, Ford Powertrain Engineering. „Mulţumita abordării noastre de dezvoltare One Ford, EcoBoost continua sa reprezinte standardul in ceea ce priveste puterea combinata cu un consum redus pentru un motor pe benzina de capacitate mica’.
In prezent, propulsorul 1.0 EcoBoost este regasit pe o gama larga de modele Ford, in numar de 10, printre care se numara B-Max, Fiesta sau Focus. Puterea maxima pe care acesta o dezvolta este de 140 CP, in cazul modelului Ford Fiesta Red. Motorul care se produce in fabricile din Koln (Germania), Craiova (Romania) si Chongqiun (China) este disponibil in 72 de tari din toata lumea.
Productie ridicata in fabrica Ford de la Craiova
In perioada ianuarie-mai 2014, Ford a produs la Craiova 134.900 de motoare din ambele categorii (1.0 l EcoBoost si 1.5 l EcoBoost), dintre care aproximativ 50.000 au fost motoare de 1.0 l EcoBoost.
„Au trecut trei ani si au aparut multe motoare in trei cilindri, dar motorul Ford EcoBoost de 1 litru este inca cel mai bun’, a declarat italianul Massimo Nascimbene, membru al juriului si jurnalist.