Ca niciun alt model al mărcii nipone de până acum, Lexus LBX vizează direct piața europeană și marchează pătrunderea într-un segment nou. Mai mult, de la acest SUV mic se așteaptă să fie un game-changer și să schimbe semnificativ cota de piață deținută de Lexus în zonă.
Lexus LBX are o tehnică full-hybrid, tocmai bună pentru ca posesorul său să nu poarte de grijă duratei încărcării sau autonomiei disponibile pe termen imendiat. De asemenea, pretențiile premium ale mărcii se reflectă aici mai mult în calitate decât în artificiile de stil sclipitoare – acestea fiind susceptibile de a trezi scepticismul unei părți considerabile din clientela unei clase în care exagerarea prețului te poate scoate din joc. Astfel ajungem și la ideea unui preț care nu îi va ăndepărta pe cei interesați, element de care cei de la Lexus au ținut cont când au definit seria Lexus LBX.
Pentru prima dată, Lexus s-a concentrat pe dezvoltarea unui vehicul anume destinat preferințelor, gusturilor și tendințelor din regiunea europeană. Se preconizează că Lexus LBX va deveni curând o serie cu rol de pilon pentru susținerea vânzărilor mărcii, fiind anticipată distribuirea a 24.000 de exemplare în Europa în 2024. Lexus LBX are 4.190 mm în lungime, 1.825 mm în lățime și 1.545 mm în înălțime, având un ampatament de 2.580 mm. Raza de bracaj strânsă, de 5,2 m, este ideală pentru conducerea urbană.
Inginerul șef de proiect Kunihiko Endoh a declarat: „Scopul nostru a fost să provocăm conceptul convențional al unei mașini de lux. Am urmărit temeinic o experiență de condus care să permită un dialog firesc între șofer și vehiculul său, plus un design care conturează o prezență rafinată'.
Experiența dconducerii va fi esențială pentru convingerea clienților în cazu lui Lexus LBX și s-au depus eforturi ample pentru a asigura controlul relaxat și riguros, confortul și încrederea în Lexus Driving Signature, acum livrate sub forma unei mașini de clasă mică. Pachetul de măsuri fundamentale a inclus revizuiri fundamentale ale platformei globale GA-B, prelungirea ampatamentului, lărgirea ecartamentului și creșterea rigidității caroseriei. Aspectul finisării, reglarea suspensiei, frânarea și direcția joacă toate rolul lor în producerea unei mașini care răspunde în manieră premium și cu fidelitate la toate solicitările șoferului.
În configurarea iluminării ambientale interioare a fost integrat efectul Omotenashi – al oamenilor care sunt bineveniți și se simt complet ca acasă în vehicul. Iluminarea indirectă creează o ambianță premium, inclusiv în jurul mânerelor ușii, al benzilor pentru picioare, al încărcătorului fără fir și al cutiei de depozitare a consolei inferioare. Există 50 de opțiuni cromatice diferite, grupate în 14 grupuri, pe cinci teme: Healing, Relaxing, Arousing, Focusing și Exhilarated. Acestea pot fi selectate în funcție de starea de spirit a șoferului, de călătorie sau de ora din zi. În plus, Lexus LBX este echipat cu cel mai recent sistem Lexus Link Connect, operat prin intermediul unui touchscreen de 9,8 inchi având strat antireflex, care permite citirea clară în toate condițiile de iluminare. Cel mai performant dintre sistemele audio oferite este de origine Mark Levinson.
Lexus LBX are un nou grup motopropulsor de tip full-hybrid include un motor cu benzină de tip 1.5 VVT-iE (3 cilindri) și este, deopotrivă, extrem de eficient și capabil de accelerații rapide și spontane, caracteristice EV-urilor. Acesta a fost un element cheie pentru a-i oferi lui Lexus LBX un caracter pe măsura pretențiilor implicite ale temei Lexus Driving Signature.
Puterea sistemului de propulsie este cotată la 136 CP, cu un cuplu maxim de 185 Nm, aceste specificații asigurând o accelerație de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde pentru variantele cu tracțiune față, respectiv 9,6 s, pentru cele cu tracțiune integrală. Cifrele oficiale de consum ale ciclului combinat WLTP indică o valoare de 4,4 l/100 km, cu emisii CO2 de 100 g/km.