Fabrica Volkswagen din Wolfsburg va trece prin câteva schimbări în viitorul apropiat, menite să introducă noul Golf 8.
Odată cu aceste schimbări, uzina din Wolfsburg va fi optimizată pentru o creștere a productivității, fiind țintită o creștere de 25% a productivității în toate fabricile Volkswagen din Germania până în 2020.
În cazul uzinei din Wolfsburg, nemții vor să producă un milion de mașini pe an, iar acest obiectiv are toate șansele să fie realizat odată ce Golf va fi produs doar în această fabrică. VW a decis să construiască toate variantele compactei sale în respectiva facilitate începând cu cea de-a opta generație a lui Golf.
Odată cu lansarea lui Golf 8, producția acestui model din alte uzine ale concernului va fi relocată cu tot cu utilaje în Wolfsburg. Astfel, fabricile din Zwickau și Puebla nu vor mai produce modelul Golf. Planul nemților este o reorganizare a producției pentru eficientizarea acesteia. În contextul în care toate modelele Golf vor fi construite în aceeași fabrică, aceasta ar putea să reducă timpul necesar realizării unor procese și să obțină reduceri de costuri.
Golf 8 nu va fi singurul model produs la Wolfsburg, linia de asamblare avându-l în continuare pe Tiguan pe listă, împreună cu Seat Tarraco, un model care va debuta în 2019. Producerea unui singur model într-o uzină este o strategie riscantă pentru orice producător, chiar și atunci când vorbim despre Volkswagen și despre Golf.
Întregul proces de producție poate să fie întrerupt din diferite motive, de la dezastre naturale la greve ale furnizorilor, iar asta ar putea pune probleme fabricii respective dacă ar produce un singur model. Atât Volkswagen, cât și competitorii săi globali au trecut deja prin asta în trecut și orice producător vrea să evite asemenea întreruperi în producție.
Reprezentanții Volkswagen au anunțat că vor prezenta punctele cheie ale strategiei ‘Transform.Together’ la finalul lunii septembrie. Cel mai probabil, acestea vor fi reluate și la Salonul Auto de la Paris în cadrul unor prezentări.