Dacă, în cazul deja cunoscutului SUV electric Volvo EX90, se putea comenta că e un fel de transpunere de la ICE la BEV a tradiționalului Volvo XC90 (stilistic, cel puțin), ideea unei asemenea percepții nu se mai aplică în cazul noului Volvo ES90. Finețea aerodinamică a caroseriei (coeficient de rezistență la înaintare, numai Cx=0,25!) favorizează o autonomie de peste 700 km. În timp ce respectiva cifră șterge stresul legat de „range anxiety', ambianța interioară cu tratare hightech-luxoasă și condițiile rafinate de călătorie ar trebui să șteargă orice altă formă de stres.
De altfel, prioritatea proiectului a vizat viața la bord: la o lungime de 5 m, Volvo ES90 dedică mult spațiu pasagerilor, în timp ce volumul standard al portbagajului este de numai 424 de litri (sunt sedanuri compacte care oferă mai mult). Pe de altă parte, volumul util maxim poate să ajungă până la 1256 de litri, atunci când Volvo ES90 va fi folosit în alte scopuri de transport decât cel nativ – adică „travelling in style'. Mai există și un frunk de 22 lde litri.
La bord rețin atenția ecranele de 9 inchi (tabloul instrumentelor) și 14,5 inchi (sistemul de infotainment), împreună cu sistemul audio Bowers & Wilkins dotat cu 25 de difuzoare (în versiunea de vârf). Climatizarea dispune de patru zone.
Pentru sistemul de propulsie electric au fost configurate trei variante de motorizare. Modelul Single Motor mizează pe un motor de 333 CP alimentat dintr-o baterie cu capacitatea netă de 88 kWh, autonomia sa maximă ridicându-se la 650 de kilometri (WLTP). Varianta Twin Motor este dotată cu două motoare electrice, puterea sistemului fiind cotată la 449 CP. În cazul său, bateria dispune net de 102 kWh, resursele acesteia permițând atingerea autonomiei de 700 km. În versiunea Twin Motor Performance, Volvo ES90 mizează pe două motoare electrice, puterea sistemului fiind de 680 CP. Același tip de baterie de 102 kWh furnizează energie pentru o rază de acțiune de până la 700 km (WLTP).