Cunoscut ca unele referințele din spectrul mărcilor mainstream la nivelul clasei compacte, Ford Focus evoluează acum într-o formă care ar putea fi considerată atractivă și de către clientela clasei medii sau de către cea cu orientare premium. Prezentat în premieră pe 14 octombrie la Köln, Ford Focus 2022 impresionează printr-o imagine evident proaspătă, dar care nu evoluează divergent față de identitatea seriei.
Dincolo de factorul incitant reprezentat de noul design al mașinii, se fac remarcate sistemele de propulsie electrificate deosebit de eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, alături de conectivitatea avansată și numeroasele funcții de asistare a conducerii. Personalizarea liniilor de finisare Titanium și ST-Line ilustrează convingător amprenta high-tech pe care mizează modelele Ford Focus 2022.
La bord, întâlnim o nouă generație a tehnologiei Ford SYNC 4 care permite navigarea conectată în cloud și un control vocal perfecționat în sensul recunoașterii limbajului natural. SYNC 4 beneficiază de un ecran central cu diagonala de 13,2 inchi, de altfel cel mai mare din clasa lui Focus. Tehnologia sistemului SYNC 4 permite inclusive actualizări de software wireless din sursele Ford Power-Up, pentru optimizarea funcționalității în timp.
Încă o premieră tehnică: transmisia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, destinată sistemelor de propulsie electrificate EcoBoost Hybrid. Acestea dezvoltă 155 CP, mizând pe o tehnologie mild-hybrid care funcționează la tensiunea de 48 de volți. Noua transmisie automată reușește să pună în valoare și caracterul dinamic accentuat prin care Focus s-a făcut remarcat încă de la prima generație a seriei. Motorizarea EcoBoost Hybrid de 1,0 litri cu tehnologie mild-hybrid este disponibilă în versiuni de putere de 125 CP și 155 CP inclusiv cu o cutie de viteze manuală având șase trepte. Consum său, conform normelor WLTP: 5,1 l/100 km (emisii de CO2 de 115 g/km).
Propulsorul diesel EcoBlue de 1,5 litri este recomandat celor care au de parcurs frecvent distanțe lungi, fiind disponibil cu puteri de 95 CP și 120 CP. Consumul său de combustibil: de la 4,0 l/100 km (106 g/km CO2 WLTP). Ambele versiuni pot primi cutii de viteze manuale cu șase rapoarte. Turbocompresorul cu inerție redusă și injecția de carburant de înaltă presiune asigură reducerea emisiilor și crește eficiența combustiei. O cutie de viteze automată cu 8 trepte este disponibilă pentru varianta de 120 CP.