Ford Focus ST a fost prezentat de Ford la Festivalul Vitezei de la Goodwood si propune un tren de rulare adaptat pentru o dinamica mai buna, o restilizare a designului exterior, dar si materiale mai bune pentru interior.
Cel mai sportiv model compact din actuala gama Ford este propulsat, in versiunea pe benzina, de motorul 2.0 EcoBoost cu o cilindree de 2 litri. Acesta dezvolta 250 CP si 360 Nm, acceleratia de la 0-100 km/h fiind realizata in doar 6,5 secunde.
Noutatea absoluta pe care o prezinta Ford Focus ST dupa facelift este reprezentata de o versiunea diesel. Propulsorul este cunoscutul 2.0 TDCI, insa acesta dezvolta 185 CP (acceleratie 0-100 km/h in 8,1 secunde), ceea ce reprezinta crestere de 23% fata de versiunea de 150 CP. Acesta a fost obtinuta prin modificarea admisiei, o evacuare redesenata si recalibrarea calculatorului central.
Ambele motorizari sunt echipate in standard cu o cutie manuala cu 6 trepte, cu o cursa foarte scurta, si cu o etajare optimizata special pentru aceste doua propulsoare.
Ford Focus ST – interior ergonomic si tren de rulare nou
Alaturi de schimbarile efectuate la exterior, Focus ST beneficiaza acum de un interior redesenat, mult mai ergonomic, cu comenzi simple, plasate intuitiv. Materialele se anunta a fi mai placute atat vizual, cat si la atingere.
In ceea ce priveste trenul de rulare, Ford Focus ST are arcuri si amortizoare complet noi, setate pentru mai multa sportivitate, dar si o directie si un sistem ESP reoptimizate. Sistemul ESP va avea trei trepte diferite de setare, iar sistemul Electronic Torque Vectoring Control va maximiza tractiunea puntii fata.