Declinul tot mai accentuat al vanzarilor de pe Batranul Continent si supracapacitatea de productie la nivel european i-a determinat pe americanii de la Ford sa ia masuri drastice. Trei uzine europene vor fi inchise in urmatorii doi ani.
Prima pe lista este fabrica din Genk, Belgia, responsabila pentru productia actualelor Mondeo, S-Max si Galaxy. Din 2014, noile generatii vor fi asamblate in Spania, la Valencia. Monovolumele compacte C-Max si Grand C-Max nu vor mai fi produse in Spania, ci la Saarlouis, in Germania, pentru a face loc gamei Mondeo/S-Max/Galaxy.
Anul viitor Ford va inchide si doua fabrici din Marea Britanie. Este vorba despre facilitatile din Southampton si Dagenham. In prezent, la Southampton se monteaza Ford Transit, insa productia utilitarei va fi mutata integral in Turcia, iar la Dagenham, sunt produse doar elemente de caroserie.
Prin inchiderea celor trei uzine, Ford va concedia 5.700 de angajati, dar va economisi cel putin 450-500 milioane de dolari, capacitatea europeana de productie a constructorului american urmand sa scada cu aproximativ 355.000 de unitati sau aproape 18% din volumul total de masini asamblate de companie in Europa.