Citroen a anunta introducerea in productia de serie, spre sfarsitul acestui an, a conceptului Citroen Cactus, prezentat anul trecut la Frankfurt.
Cu toate ca ne asteptam ca Citroen sa intre in segmentul crossoverelor citadine cu un echivalent al lui Peugeot 2008, francezii surprind prin introducerea in gama a unui crossover excentric, care pastreaza in linii mari elementele conceptului Cactus. Platforma folosita este cea a modelului C4, dar cu maimult accent pe constructia usoara.
Cu o lungime exterioara de 4,16 metri si un ampatament de 2,60 metri, C4 Cactus este chiar mai compact decat un C4 hatchback, oferind insa acelasi spatiu interior. Volumul portbagajului este, de asemenea, la nivelul unei compacte, cu 358 de litri pentru bagaje. Impresionant este ca toata aceasta oferta de spatiu vine de la un automobil care cantareste mai putin de 1.000 kg (965 mai exact), cu cca. 200 kg mai putin decat Citroen C4.
Cu toate ca platforma PF2 a grupului PSA permite montarea unei game variate de motorizari, Citroen specifica doar unitatile moderne Euro 6 PureTech (benzina) si BlueHDI (diesel) pentru C4 Cactus, unul dintre motive fiind necesitatea pastrarii unei mase cat mai reduse a masinii. Francezii promit un consum de 3,1 l/100 km si emisii de 82 g/km pentru diesel si „emisii de sub 100 g/km” pentru benzina.
Interiorul este simplu, dar placut, cu manerele portierelor stil retro, plansa de bord minimalista si doua ecrane, unul pentrul panoul de instrumente si celalalt, de 7 inci, pentru sistemul multimedia, preluat de la Peugeot 308. Gusturile nu se discuta, dar putem spune ca avem in fata cel mai placut si functional interior Citroen.
Interesant este ca in productia de serie a intrat chiar si protectiile Airbump, disponibile in patru culori pentru mai multa personalitate.