Audi aduce un omagiu legendarului UR Quattro din anii ’80, prezentand la Frankfurt un nou concept Quattro. Diferenta fata de conceptul Quattro din 2010, in afara de stilul ceva mai agresiv, consta in faptul ca Sport Quattro de anul acesta are sanse sa intre in productia de serie.
Desigur, nu cu specificatiile tehnice ale conceptului, care sunt de-a dreptul impresionante: sub capota regasim motorul V8 bi-turbo de 4,0 litri, care dezvolta 560 CP si un cuplu maxim de 700 Nm. Acesta beneficiaza de sistemul Cylinder on Demand (CoD) care permite dezactivarea a patru cilindri la sarcini partiale, precum si de un sistem start&stop, pentru eficienta maxima.
Eficienta maxima inseamna in zilele noastre un sistem hibrid, astfel ca intre motor si cutia de viteze este inserat un motor electric de 110 kW, alimentat dintr-o baterie Li-Ion cu capacitatea de 14,1 kWh. Puterea totala a sistemului hibrid atinge 700 CP, cu un cuplu maxim de 800 Nm. Si mai interesanta este posibilitatea incarcarii la priza a acumulatorului, autonomia in modul electric fiind de 50 km.
In aceasta configuratie, conceptul Sport quattro ar fi capabil sa accelereze de 0 la 100 km/h in 3,7 secunde, cu o viteza maxima de 307 km/h. Sistemul hibrid de propulsie asigura o eficienta extraordinara, astfel ca Sport quattro realizeaza toate aceste performante cu un consum mediu de 2,5 l/100 km, echivalentul unui nivel al emisiilor de CO2 de 59 g/km.