Dupa doua generatii cu podea dubla, foarte atractive pentru persoanele mai in varsta, care au apreciat pozitia inalta de sedere, Mercedes schimba din temelii Clasa A. Noua Clasa A vrea sa atraga mai mult generatia tanara, avand proportii total diferite: este mai lunga decat vechiul model (4,29 m), mai scunda (1,43 m), mai lata (1,78 m), mai atletica si mai musculoasa. Cu ecartamente mai late, roti mai mari, o linie de coupé a acoperisului si un interior complet nou, Baby-Benz pare chiar mai dinamic decat Seria 1. In ceea ce priveste electronica de la bord, Clasa A intra intr-o noua era, la fel ca si Audi A3, venind cu un nou sistem de operare. Din punct de vedere tehnic, Clasa A se bazeaza pe Clasa B lansata la finalul anului trecut.
La debut, paleta de motorizari va cuprinde trei dieseluri si trei propulsoare alimentate cu benzina:
A 180, 122 CP/200 Nm
A 200, 156 CP/250 Nm
A 250, 211 CP/350 Nm
A 180 CDI, 109 CP/250 Nm
A 200 CDI, 136 CP/300 Nm
A 220 CDI, 170 CP/350 Nm
La capatul celalalt al scalei se va situa viitorul A 25 AMG, cu motor turbo de 2 litri/350 CP si tractiune integrala, ce va concura cu viitoarele Audi RS3 si BMW M135i.
Sapte airbaguri, cutia manuala cu sase trepte, senzor de oboseala si sistem start&stop vor fi standard, in timp ce tractiunea integrala (la A 200, A 200 CDI, A 250) si cutia automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj 7G-DCT vor fi optionale. Rezervorul de 50 de litri promite o autonomie teoretica de peste 1000 km pentru toate versiunile diesel. Alaturi de Clasa A/B, Mercedes planuieste inca cinci versiuni. CLC, CLC Shooting Brake si GLC sunt sigure, iar despre o Clasa A Coupé/Cabrio si Clasa A limuzina inca se discuta.
Debutul comercial al noului Mercedes Clasa A va avea loc in luna septembrie.