Încă de anul trecut, oficialii Opel au anunțat că au planuri ambițioase. Întreaga gamă va fi electrificată până în 2024, dar primul model care beneficiază de un sistem hibrid plug-in este Opel Grandland X Hybrid4.
Din punct de vedere estetic, Grandland X Hybrid4 se diferențiază de varianta standard prin capota de culoare neagră (dotare opțională). Sub aceasta găsim un propulsor turbo pe benzină cu 200 CP.
Motoarele electrice sunt în număr de două. Primul dintre acestea este situat deasupra punții față și este conectat la transmisia automată cu opt trepte. Al doilea este amplasat în spate și se află alături de invertor și de diferențial pentru a oferi tracțiune pe puntea spate. Ambele motoare electrice oferă 109 CP.
Versiunea hibridă a lui Grandland X produce o putere maximă combinată de 300 CP. Cu toate acestea, testele preliminare arată un consum combinat de doar 2,2 l/100 km și emisii CO2 de 49 g/km.
Citește și:
Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3
Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie
Cel mai rapid SUV pe gheață
Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România
Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului
Acumulatorul este montat sub bancheta din spate și are o capacitate de 13,2 kWh și poate asigura o autonomie de 50 de kilometri atunci când mașina este condusă în modul 100% electric.
Pe lângă modul 100% electric, Grandland X Hybrid4 mai dispune și de modurile hybrid, AWD și Sport. Modul hybrid oferă posibilitatea șoferului de a conduce utilizând motorul pe benzină până la intrarea în oraș și de a trece automat în modul 100% electric atunci când sistemul detectează prezența mașinii în oraș.
Mufa de încărcare standard permite o încărcare de 3,3 kW, dar opțional, clienții pot alege un încărcător de 6,6 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare de la 0-100% se va efectua într-o oră și 50 de minute cu ajutorul unei stații de încărcare de tipul wallbox de 7,4 kW.
De asemenea, noul Opel Grandland X Hybrid4 va putea fi condus utilizând doar pedala de accelerație. În modul Regeneration on demand', sistemul de frânare regenerativ ajută la recuperarea energiei și de a o transmite înapoi în acumulator. Astfel, în timpul frânării regenerative, șoferul nu va mai avea nevoie să apese frâna, deoarece mașina va opri singură în cazul condițiilor normale de trafic.