Honda CB750 Hornet: Viespea – Metamorfoza legendei

În urmă cu 25 de ani, Honda lansa primul model din gama CB 600, pe numele de scenă „Hornet', în traducere „viespe', denumire ce i se potrivește perfect, atât pentru formele care aduc cu cele ale insectei bicolore, cât și datorită instinctelor agresive.

În 2023, producătorul japonez aduce în prim-planul publicului o nouă generație de Hornet, iar apelativul „nouă' nu este doar pentru prezentare, pentru promovare și marketing, motocicleta fiind mult transformată față de generațiile anterioare.

În astfel de schimbări, deloc subtile în acest caz, apar și controversele, mai ales pentru că vorbim despre un model atât de iubit, apreciat și cumpărat de-a lungul anilor de pasionații mărcii, ai modelului. Vă propun să ne ținem departe, să respectăm părerea fiecăruia și să discutăm despre esențial: cât de plăcut este să conduci noua Honda CB750 Hornet și care pot fi impresiile pe care ți le lasă?

 

 

Am testat motocicleta pentru o perioadă scurtă, doar un weekend și 250 de kilometri făcuți preponderent în oraș, în București, cu câteva ieșiri scurte pe drumurile din jur. Poziția în șa a fost o surpriză plăcută (recunosc că aveam ceva emoții), ușor sportivă sau, mai bine zis, dinamică, dar neutră dacă vine vorba de presiune în genunchi, antebraț e, spate…

Apoi, la prima cheie îți captează atenția cu sunetul gros și puternic al evacuării, care persistă la turații joase, dând personalitate în trafic și un zâmbet larg pe fața oricărui motociclist. Eu am verificat dacă nu cumva sunt eliminate „silencerele', dar informându-mă ulterior, am aflat că totul vine din priceperea cu care inginerii japonezi și italieni (au lucrat împreună la proiectul Hornet 750) au așezat componentele motorului, în special bielele, într-un unghi ce a generat acest rezultat plăcut auzului.

 

 

La drum e distracție, plăcere, agilitate și eficiență, toate în regim de siguranță, tehnologia modernă fiind prezentă de la ecranul TFT color la suspensia față Showa, de la cele 3+1 moduri presetabile de condus (Throttle By Wire) la etrierele duble cu montare radială cu patru pistoane sau la controlul vocal Honda Smartphone (HSVC).

Motorul, principalul măr al discordiei „hornetiștilor', trage fantastic în aproape toate turațiile, mie mi-a plăcut cel mai mult între 4.000 și 6.500 rpm, adică chiar puțin mai jos decât momentul în care atinge cuplul maxim, cei 75 Nm/7.250 rpm. Și da, te poate surprinde dacă nu manevrezi cu delicateț e maneta de accelerație, dar eu aș spune că surpriza este atât de plăcută, încât îți poți asuma puțină adrenalină.

 

 

În toată euforia, ceva mi-a displăcut însă și recunosc că poate fi și din cauza timpului scurt de adaptare, anume cum schimbă în treptele 2-3-4, dar mai ales 3. Nu am reușit să găsesc momentul potrivit de cuplare în treapta a treia, indiferent de viteza și turația la care schimbam, nu am scăpat de „clank-ul' acela evident, sonor, mecanic.

Cu toate acestea și datorită controlului selectabil al cuplului Honda (HSTC), cu control integrat al Wheelie am rămas pe șosea cu ambele roți, în viraje strânse sau în reprize de accelerare hotărâtă, jalonând în trafic sau pe frânări ferme.

 

 

Agilitatea o face să fie plăcută în traficul urban, dimensiunile de asemenea, greutatea redusă la 190 kg ajută să o ții cu ușurință pe loc sau la viteze mici, iar roata spate, a cărei lățime a fost redusă la 160 mm față de 180 mm pentru generația precedentă, completează argumentele unei motociclete incisive și distractive, adaptate cerințelor pieței în segmentul naked.

Am condus și ultimele două generații Hornet cu motorul clasic 4L de 600 cmc și am apreciat atunci atuurile lor, dar cu noul Hornet 750 s-a făcut, după mine, un pas evident în direcția corectă, modernă, actuală, iar utilizatorii vor aprecia foarte curând toate schimbările, cu atât mai mult cu cât nu sunt multe opțiuni concurente cu aceleași dotări și performanțe.

 

 

Să amintim și consumul, cel mediu declarat fiind de 3,8 l/100 km, iar cel înregistrat de mine 4,7 l/100 km, cu mențiunea că am reușit „performanța' unui 3,7 l/100 km atunci când am părăsit, pentru scurt timp, aglomerația Bucureștiului, însă niciun moment stilul meu de condus nu a fost unul economic, doar testam noul Hornet, nu scuterul meu de oraș care dezvoltă 15 CP.

Aveam în stăpânire o mică bestie de 92 CP, cu un raport putere/greutate de 0,484 CP/kg, cu frâne bune care îmi dădeau încredere, cu o suspensie fermă, dar deloc rigidă și sisteme moderne de corecție a eventualelor erori de pilotaj, așadar, argumente solide pentru a face din pasiunea pentru motociclism șI un mod distractiv de deplasare. Au trecut perioadele de glorie ale chopperelor masive, greoaie și lente, dar cu personalitate și care impuneau respect, au trecut și anii cailor-putere și vitezelor maxime de pe „vitezanele' celebre, aceste motoare rămânând de nișă, pentru pasionații înrăiți, iar mulț i producători și-au adaptat producția după standardele și nevoile omului modern, activ, urban, mereu pe fugă și fără prea mult timp liber pentru croaziere lungi.

 

 

Dacă nu refuzi din start categoria, tipul de motor sau cine știe ce altă caracteristică tehnică sau estetică, poți găsi în noua Hornet motocicleta ideală pentru uz cotidian urban și plimbări scurte și medii. PoțI fi chiar și însoțit de pasager, aspect pe care l-aș însoți cu reprize dese de pauză, poziția nefiind dintre cele mai confortabile pentru partenerul de drum.

Sezonul din 2024 urmează să înceapă, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să ne uităm atent pe aplicaț iile de vreme sau ne îmbrăcăm bine când ne călărim armăsari. Totuși, să ne bucurăm de faptul că am avut o iarnă blândă, ce ne-a oferit zile însorite și uscate. Așadar, nu renunțațI să vă dați pe două roți, cu entuziasm și pasiune și, bineînțeles, în deplin control și siguranță.

 

Prima impresie

Motorul, puterea și cuplul oferite la turații relative reduse îi dau agilitate și fac condusul distractiv. Întreg pachetul tehnologic este impresionant, cu excepția cutiei de viteze în treapta a treia.

 

 

Date tehnice

Propulsie 755 cmc, motor L2 – Putere max. 92 CP la 9500 rpm – Cuplu max. 75 Nm la 7250 rpm -Transmisie pe lanț – L/l/h 2090/780/1085 mm – Ampatament 1420 mm – Masă proprie 190 kg – 0–100 km/h 3,7 s – Viteză maximă 205 km/h – Consum 4,35 l/100 km (WLTP) – Preț de la 8.550 de euro cu TVA inclusă, sau 6850 de euro cu TVA inclusă – prin programul Rabla.

 

Verdict – Luigi Negoi

Lăsând la o parte controversele apărute la lansare, noul Hornet 750 va continua cu success tradiția Honda și va genera vânzări bune pentru actuala generație.

Adaugă un comentariu