Kia a prezentat la Salonul Auto de la Geneva un concept 100% electric despre care nu a dezvăluit aproape nimic din punct de vedere tehnic. Dotarea care impresionează (nu neapărat în sensul pozitiv) este ansamblul celor 21 de ecrane Ultra HD din habitaclu, o ironie a sud-coreenilor cu privire la acest trend din industria auto.
Proiectat de designeri din Frankfurt, conceptul Imagine by Kia a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva ca fiind „dorința de progres în lumea electrificării’.
Șeful departamentului de Design al companiei, Gregory Guillaume, a vorbit pe scurt despre ce a încercat să transmită prin estetica acestei mașini: „Designul auto înseamnă să capturezi inima și să o faci să bată puțin mai tare pentru o durată un pic mai mare. Credem că nu există niciun motiv pentru care acest lucru s-ar schimba din simplul motiv că mașina este electrică‘.
La exterior, cea mai notabilă noutate o reprezintă grila „Tiger Mask’, care înlocuiește varianta clasică regăsită în partea frontală a modelelor Kia de până acum. Este posibil ca acest nou aspect să fie implementat pe toate viitoarele mașini electrice dezvoltate de constructorul sud-coreean.
Caroseria este descrisă de reprezentanții companiei ca fiind o combinație între SUV-uri, berline și crossovere, un hibrid greu de catalogat precis în momentul de față.
Citește și:
Probabil cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată
Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?
Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?
Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?
Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?
Bucureștenii vor plăti impozite mai mari
Cu adevărat surprinzător este un element din habitaclu: designerii au umplut bordul mașinii cu nu mai puțin de 21 de ecrane Ultra HD, menite să afișeze informații despre condițiile de drum, harta traseului, apeluri video, funcții de divertisment și cam orice altceva i-ar putea trece prin minte unui șofer.
Numărul absurd de display-uri este o ironie la adresa producătorilor auto care se întrec în afișaje electronice, încercând să ofere cât mai multe și cât mai mari. Este suficient să ne amintim de ecranul gigantic al lui Byton M-Byte, prezentat la târgul CES 2019 din Las Vegas, ca să ne dăm seama cât de absurdă a devenit competiția.
În schimb, un aspect pe care cei de la Kia îl tratează cu maximă seriozitate este diversitatea sistemelor de propulsie ale viitoarelor sale autoturisme. „Nu credem că viitorul este 100% electric, deci suntem pregătiți pentru toate tipurile de tehnologii‘, spune Emilia Herrera, directorul administrativ al Kia Europa. „De aceea, avem combustie internă, hibride, hibride plug-in, 100% electrice și lucrăm cu frații noștri de la Hyundai la dezvoltarea unui vehicul cu propulsie cu hidrogen, pe care îl vom vedea cel târziu în 2021‘.