Mercedes-Benz a anunțat că se află într-un stadiu avansat de lucru asupra unei invenții de mare improtanță pentru eficiența sistemelor de propulsie electrice și pentru integrarea tehnică a acestora în ansamblul automobilului: mutarea discurilor de frână din „miezul' roților în interiorul carcasei motorului electric!
Prima noastră reacție a fost: să vezi ve belea atunci când o să ai de schimbat plăcuțe și discuri! Bineînțeles, nu este nici pe departe așa din două motive. Primul: încetinirea regenerativă va avea un rol preponderent în conducerea automobilului, astfel încât frânele tradiționale devin mai degrabă o dotare de siguranță, fiind mult mai puțin solicitate decât acum. Al doilea: plăcuțele noilor frâne de la Mercedes s-au transformat în discuri și au mult mai mult material de fricțiune consumabil decât niște plăcuțe actuale. Practic, avem acolo un fel de sandviș cu trei discuri, format dintr-un disc „plăcuță', un disc tipic de frână și încă un disc „plăcuță'.
Cele două motive favorabile fiind expuse, aflăm că sistemul ajunge să fie virtual lipsit de necesitatea mentenanței pe durata de viață medie a automobilului, evaluată la 15 ani sau un rulaj de 300.000 km. Se apteciază că numai 2% din necesitățile de încetinire ale viitoarelor EV-uri vor mai fi rezolvate cu frânele clasice, în rest urmând să fie folosită încetinirea regenerativă. Și pentru că temperaturile atinse de frâne în interiorul carcasei sistemului motor/invertor/transmisie, se va recurge la răcirea cu lichid.
Cei de la Mercedes-Benz au adăugat că există și posibilitatea montării acestor frâne și la o punte față lipsită de motor electric (pentru EV-urile care au numai tracțiune spate). În plus, mutarea frânelor către lini de centru a automobilului va reduce masa suspendată din ansamblul punților, ceea ce va favoriza atât comportamentul suspensiei, cât și acuretațea ținutei de drum.
În prezent, acest sistem de frânare este testat activ de către Mercedes-Benz, dar punctul său critic nu se arată a fi de natură funcțională, ci de natură financiară. Bineînțeles, se lucrează și la studiul industrializării pentru a se reduce prețurile de producție la un nivel acceptabil pentru integrarea în viitoarele generații de vehicule destinate comercializării.