Bineînțeles, designul este factorul prin care Renault 5 Turbo 3E reușește să entuziasmeze pe toată lumea, indiferent că vorbim de adepții electromobilității, fie că ne referim la profilul petrolhead patentat. Reprezentanții acestuia din urmă nu vor pierde ocazia să întrebe tendențios lucruri de felul: de ce ați mai pus la Renault 5 Turbo 3E prizele alea de aer laterale, că pe acolo nu-i nici intercooler, nici radiator și nici admisie de aer? Și nici vreun turbocompresor nu există, oricât l-ai căuta!
Acum, să nu ne pierdem în detalii: există deja mai multe modele 100% eletrice de la Porsche numite Turbo doar pentru că așa s-a vrut, fără vreo implicație tehnică – deci nemții au început cu deruta, francezii sunt nevinovați.
Ca să fie clar de unde s-a plecat în cazul lui Renault 5 Turbo, amintim că automobilul francez original din 1980 avea motorul amplasat longitudinal-central tracțiune spate și dispunea de 160 CP. Vă vine acum să credeți că 160 CP erau suficienți pentru ca accelerația de la 0 la 100 km/h să se rezolve în 3,5 s? Ei bine, cu o cutie de viteze având demultiplicări alese corespunzător și un diferențial asemenea, puteai obține un atare efect.
Iată că, după 45 de ani de la debutul acelui Renault 5 Turbo care chiar avea turbo, francezii vor lansa așa-numitul Renault 5 Turbo 3E, dotat cu propulsie complet electrică de 500 CP și tracțiune spate. Mașina va fi gata pentru debut în 2025. Câte un motor electric se va găsi în miezul fieărei roți din spate. Marca a mai comunicat ceva, oarecum deconcertant în contextul unei puteri de 500 CP obținute de la un sistem de propulsie electric: accelerația de la 0 la 100 km/h va dura mai puțin de 3,5 s (cifra care l-a făcut celebru pe primul R5 Turbo, cel de numai 160 CP). Sincer, acel „mai puțin' ar trebui să fie mult mai puțin ca să însemne cu adevărat ceva în cazul lui Renault 5 Turbo 3E.
Până una-alta, ne consolăm cu înfățișarea incitantă a lui Renault 5 Turbo 3E. Ne tot uităm la el și nu revine în minte gândul la tipul care a operat un transplant de V8 la o Tesla Model S. Cu ar fi fost un nou R5 Turbo pe bune, construit în manieră lightweight și dotat cu o motorizare centrală derivată din cea de la actualul A110? Întrebare, bineînțeles, retorică…